تحلیل ارز و طلا در هفته گذشته

قیمت دلار در اولین روز هفته گذشته با افزایش آغاز گردید، و این روند افزایشی در دومین روز معاملاتی نیز ادامه داشت؛

روند افزایشی نرخ دلار در هجدهمین روز بهمن ماه با تغییر جهت و قرار گرفتن در مسیر نزولی به مبلغ ۳.۸۷۴ تومان رسید. این کاهش قیمت تا روزهای پایانی هفته ادامه یافته و در نهایت در آخرین روز، در سطح ۳.۸۲۶ تومان قرار گرفت. با وجود اخبار و جوسازی های صورت گرفته در خصوص صحبت های ترامپ، بازار ارز در ایران طی هفته گذشته، معاملات باثباتی را تجربه کرد.

انتظار می رود تا زمانی که این تندروی ها به برجام آسیبی وارد ننماید، با وجود ریسک بالقوه ای که در بازار ارز داخلی خواهد داشت؛ معاملات اثری جدی نپذیرد. در این راستا تغییر روند نرخ ارز در روزهای میانی هفته گذشته تحت تأثیر ساز و کار عرضه و تقاضا بوده و به دلیل کاهش تقاضا در تقابل با افزایش عرضه روی داده است. رابطه مستقیم نرخ دلار و حواله درهم در ایران واضح و مشخص است. در این خصوص می توان نقش نوسانات نرخ حواله درهم را در تغییرات به وجود آمده ردیابی نمود. در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، به گزارش اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، حواله درهم با مبلغ ۱.۰۵۷ تومان آغاز به کار کرد.

اگرچه در دومین روز حدود ۶ تومان افزایش داشت ولی تا پایان هفته در روزهای متوالی روند کاهشی را در پیش گرفت. در نتیجه دلیل دیگر آرامش دلار و کاهش این ارز اثرگذار در ایران را می توان در افت نرخ حواله درهم جستجو کرد. هر قطعه سکه طرح امام هم با توجه به ثبات اونس جهانی و به پیروی از نوسان قیمت دلار، در میانه هفته وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شد، ولی تا پایان هفته مجددا به زیر این کانال برگشت.

تداوم ریسک های سیاسی موجود در سطح بین المللی در کنار عدم توجه فعلی بازار ارز داخلی به جنجال های این روزهای دولت امریکا، تصمیمات بازارساز ارز و نزدیک شدن به عید نوروز و در نتیجه آن افزایش تقاضا؛ انتظار برای افزایش نرخ دلار را محتمل می کند.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR