تحلیلی بر اخبار تاثیرگذار بر دلار

افزایش قیمت دلار برای سومین روز متوالی هرچند کم اما ادامه دار بود. روز گذشته دلار با افزایش هزار ریالی بر روی عدد ۱۴۳.۰۰۰ ریال ایستاد. اما بازار روز قبل برای معامله گران دو نکته مهم داشت. اول اینکه دومین حمایت دلار در مرز ۱۴۰.۰۰۰ ریالی انجام شد امری که معامله گران افزایشی را حداقل کمی به آینده خوشبین تر کرد و به عنوان اولین سیگنال به معامله گران بود.

دومین نکته که به نظر مهم تر هم می رسید این بود که بازار در برابر صعود دلار به سطوح بالاتر از ۱۴۵.۰۰۰ ریال واکنش نشان می دهد و هیچ تمایلی از خود برای سقف شکنی های جدید نشان نمی دهد. این روزها در بازار دلار معامله گران بیش از آنکه علاقه به شکستن مقاومتها و ورود به سطوح بالاتر را داشته باشند به حمایت از کف های قیمتی علاقه نشان می دهند. امری که در هفته های اخیر به وضوح دیده شده و به نظر می رسد بهای دلار در حال ساختن کف قیمتی جدید است.

در بازار ارز این روزها اخبار مثبت و منفی پیرامون دلار بسیار زیاد است. اگر بخواهیم به اخبار منفی نگاهی بیاندازیم شاید مهمترین آن احتمال تصویب لوایح مربوط به FATF در ایران است. این لایحه قرار است در مهر ماه در مجلس بررسی و به تصویب نهایی برسد. اگر این اتفاق به سرانجام برسد دلار با یکی از نزولی ترین روندهای ماه های اخیر روبرو خواهد شد. دومین خبر هم مربوط به تحویل سکه های پیش فروش مهر و آبان ماه میباشد.

در مقابل اخبار مثبتی در خصوص دلار وجود دارد که مهمترین آن مربوط به تحریم صادرات نفت ایران است که مطمئنا بر قیمت دلار و سایر ارزها تاثیرگذار خواهد بود. دیروز همچنین خبر عرضه یورو توسط شعب بانک¬ها به مسافران اعلام شد. قیمت فروش این ارز تنها ۶.۰۰۰ ریال پایین¬تر از صرافی ها بود. سکه هم در روزی که دلار روند افزایشی طی کرد با ۴۰۰.۰۰۰ ریال افزایش به قیمت ۴۵.۴۰۰.۰۰۰ ریال رسید. اما بسیاری از معامله گران سکه طلا بر کاهش سرعت رشد این فلز گرانبها در آینده تاکید دارند. از نظر آنها همین که سکه نتوانست به سوی مرز ۴۷.۰۰۰.۰۰۰ گام بردارد، سیگنالی از عدم توان افزایش بیشتر است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR