تاثیر انتخابات فرانسه بر بازارهای طلا و ارز

با مشخص شدن نتیجه دور اول انتخابات فرانسه و پیروزی خفیف ماکرون، ارزش یورو در مقابل رقیب سنتی خود یعنی دلار افزایش پیدا کرد. از آنجا که ماکرون کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه را حامی اتحادیه اروپا و مورد علاقه کسب و کار می دانند این امر موجب تقویت شاخص های سهام در آسیا و اروپا شد. به طبع آن شاخص طلا و نزول اونس پیامد این اتفاقات بود. اونس طلا در بازارهای جهانی دچار کاهش خرید شد و این سرمایه امن دچار کاهش قیمت شد. به نحوی که قیمت اونس که در محدوده ۱.۲۸۴ دلار در پایان معاملات هفته گذشته بود با تحولاتی که در فرانسه اتفاق افتاد در آغاز معاملات این هفته خود با کاهش معناداری روبرو شد و به ۱.۲۷۶ دلار رسید. این قیمت نتیجه عواملی بود که به آن اشاره شد.

اتفاق جالب توجه پس از پایان بازار معاملات آسیا و اروپا بود. آنجایی که می توان نقطه عطف قیمت اونس طلا نامید و آن شروع معاملات بازار آمریکا بود به نحوی که در پایان معاملات نیویورک، قیمت طلا بر روی ۱.۲۷۶ دلار ایستاد. اما در بازار داخلی ارز کشور و با آغاز به کار آن رشد اندک ده ریالی و رسیدن نرخ دلار به قیمت ۳۷.۵۶۰ ریال را بودیم. آنچه در بازار این روزها مشهود بود همان سناریوی تکراری که در سال های گذشته اتفاق افتاد و آن عرضه توسط بازار ساز و کنترل نرخ ارز. دولت حاضر به نوسان شدید دلار نیست.

علی الخصوص با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات و تمام سعی خود را در جلوگیری از نوسان زیاد دلار را دارد. به طبع این جریانات افزایش نرخ یورو را در بازارهای داخلی شاهد بودیم. در هرحال باید به انتظار دور دوم انتخابات در فرانسه باشیم و ببینیم که چه شخصی رییس جمهور آینده فرانسه خواهد شد. و در این بازه تا دور دوم انتخابات احتیاط فعالان شرط اول معاملات آنها است. و این رفتار محتاطانه در معاملات این گروه به وضوح قابل رویت است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR