بی توجهی دلار به اتفاقات جهانی

انتهای هفته گذشته، روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت. اخبار مهمی که توانست بر بازارهای جهانی به خصوص بر دلار و اونس جهانی طلا تاثیر گذار باشد. اولین خبر برگزاری انتخابات پیش از موعد بریتانیا بود که موجب شد حزب فعلی حاکم آرا کمتری را به دست آورد همین امر موجب روند کاهشی پوند شد و در عوض شاخص دلار روند افزایشی به خود گرفت. شاخص دلار که روز سه شنبه روی عدد ۹۶.۶۳ واحد ایستاده بود با این اتفاق به روی ۹۶.۷۴ واحد رسید.

خبر بعدی که در کانون توجهات بازارهای جهانی قرار داشت نشست بانک مرکزی اروپا با موضوع سیاست پولی بود که در انتهای جلسه هیچ داده مهمی از آن خارج نشد البته قبل از برگزاری این نشست اونس طلا تحت فشار اخبار این جلسه مهم قرار داشت زیرا که اگر اخبار منفی از این نشست صادر می شد مستقیما بر یورو واحد پولی اروپا تاثیر منفی می گذاشت و این اتفاق موجب رشد دلار و تضعیف طلا می شد.

اما در پایان هیچ خبری مبنی بر این قضیه روی نداد تا نگاه ها به جلسه کمیته ویژه سنا منعطف شود، جلسه ای که در آن قرار بود در صورت کافی بودن مدارک حکم استیضاح ترامپ صادر شود که این اتفاق مهم به وقوع نپیوست و انتظارات برآورده نشد همین امر موجب افزایش شاخص دلار به عدد ۹۶.۹۱ شد. این افزایش مجدد شاخص دلار دلیلی بر کاهش بهای اونس طلا شد. به طوری که در پایان روز معاملاتی جمعه این فلز گرانبها با کاهش ۱۱ دلاری همراه شد و به روی بهای ۱.۲۷۸ دلار متوقف شد. در بازار داخلی هم شاهد افت ۲۰ ریالی دلار به نسبت روز قبل معاملاتی بودیم. بهای دلار با این افت به قیمت ۳۷.۳۳۰ریال رسید.

بازار ارز به خصوص دلار بی توجه به اتفاقات جهانی و داخلی همچنان روند خود را ادامه می دهد این بی تفاوتی تا جایی بود که حتی تحریم هایی که از سوی مجلس سنای آمریکا به وقوع پیوست هم اعتنایی نداشت و همچنان روند معاملات عادی خود را می پیماید. به هر حال باید منتظر اتفاقات و چالش های پیش روی این ارز پرطرفدار باشیم تا بتوان روند حرکت بعدی دلار را پیش بینی نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR