برنامه جدید نوسان گیران ارزی

نوسان گیران ارزی روز گذشته ترفند جدیدی برای خارج کردن نرخ دلار از کانال یکصد هزار ریالی انجام دادند. دلار که از ابتدای دی ماه در کانال یکصد هزار ریالی مانده بود با ترفند جدید نوسان گیران از حبس خارج شد و با ۲.۴۰۰ ریال رشد به بهای ۱۱۰.۰۰۰ ریال رسید. علاوه بر ترفند نوسان گیران رشد نرخ حواله درهم هم به کمک این ارز پرطرفدار آمد و موجب رشد بهای دلار شد. اما نوسان گیران برای اینکه بتوانند دلار را از کانال یکصد هزار ریالی خارج نمایند اقدام جالبی انجام دادند.

آنها در قیمت کف که خودشان آن را شناسایی کرده بودند اقدام به خرید در حجم های بالا می کردند و به طبع آن بازار را دنباله رو خود می کردند. نتیجه چنین اقدامی رشد قیمت دلار شد. هنگامی که بهای دلار از قیمت کف فاصله می گرفت نوسان گیران در قیمت های بالا دلارهای خود را می فروختند. در اصطلاح، بیشتر خریدهای که آنان انجام می دادند حالت پله ای داشت. معامله گران سعی می کردند در ابتدا خریدار ارز باشند، در قیمت های بالاتر ارز خریداری شده را بفروشند.

در واقع در کنار خرید پله ای که نوسان گیران انجام می دادند اصلی ترین برنامه آنها عدم فروش، زیر محدوده¬ی خاصی بود که برای خودشان تعریف کرده بودند. مگر اینکه با عرضه های سنگین بازارساز مواجه می شدند. در واقع اگر عرضه های بازارساز شدت می گرفت شیوه این گروه هم به تناسب عرضه ها تغییر می کرد و حالت روزهای قبل را به خود می گرفت که آن را بارها تجربه کرده بودند.

روز گذشته نوسان گیران به دیگر معامله گران توصیه می کردند که دلارهای خود را براحتی نفروشند. زیرا معتقد بودند کف دلار همن قیمت ۱۰۵.۰۰۰ ریال است که مدت ۲ هفته ای است پایین تر از آن نیامده و در نتیجه می توان گفت بازار ظرفیت افت بیشتر را ندارد. این همان قیمت کف یاد شده بود که نوسان گیران مبنای خریدهای خود قرار داده بودند. از سویی دیگر بازارساز هم قیمت خود را به نسبت روز قبل بالاتر برده بود و مبنای کار خود را ۱۰۷.۰۰۰ ریال قرار داده بود. هرچند عرضه ها هم تغییر آنچنانی نسبت به روزهای قبل نداشت. هم زمان با رشد بهای دلار، سکه بهار آزادی هم با ۷۰۰.۰۰۰ ریال رشد را به ثبت رساند و به قیمت ۳۷.۶۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR