بررسی عوامل نوسان ساز در بازار ارز

دلار با افزایش ۱.۳۰۰ ریالی به عدد ۱۱۷.۸۰۰ ریال رسید. بازار ارز روز گذشته با هیجان نسبتا زیادی همراه بود. زیرا این بازار متاثر از سه خبر بود. اول رشد نرخ حواله درهم، ورود تقاضای جدید در ابتدای ماه و تنش های جدید سوریه بودند که منجر به تحریک قیمت دلار شد. البته لازم به یادآوری است در کنار این سه عامل افزایشی، خبر از سرگرفته شدن واردات نفت به ژاپن و خرید میعانات از سوی کره جنوبی و اینکه به احتمال زیاد معافیت خرید نفت در اردیبهشت ماه مجددا تمدید خواهد شد از نظر فعالان طی روزهای آتی می تواند کم کم اثرات خود را بر بازار بگذارد. در کنار تمام عوامل یاد شده با آغاز اجرای مصوبه سود ماه شمار در بانک ها، کمی میزان تقاضا را در دو بازار ارز و سکه افزایش داده است.

در حالی که اجرای این مصوبه به خاطر جلوگیری از سفته بازی بوده است. در روزهای اخیر نوسان گیران سعی در تغییر دامنه نوسانات داشته اند. آنها با حاشیه سازی پیرامون عوامل تحریک کننده قیمت دلار سعی در تهییج بازار و معامله گران و تقاضای احتیاطی داشتند تا با ورود آنها مجددا قیمت دلار در موج صعودی قرار بگیرد. به عنوان نمونه آنها با استفاده از ایجاد جو هیجانی پیرامون رشد نرخ حواله درهم تا حدودی به هدف خود رسیدند.

نرخ حواله درهم از مرز ۳۲.۰۰۰ ریال گذشت و همین موضوع جسارت خریداران در بازار ارز را بالا برد. همچنین برخی معامله گران معتقدند در ابتدای ماه معمولا تقاضا به خودی خود افزایش می یابد. در این کنار این حواشی افزایشی گروهی از معامله گران معتقدند با پشت سر گذاشتن ابتدای ماه مجددا باید منتظر کاهش تقاضا و حجم باشیم. همچنین اخبار پیرامون تصویب SPV توسط شورای خارجی اتحادیه اروپا می تواند فروش ها را بالاتر ببرد. در بازار سکه هم با توجه به افزایش قیمت دلار، خریدها افزایش یافت و خریداران با فراغ راحت تر اقدام به خرید می کردند. لذا سکه در انتهای ساعت معاملات به قیمت ۴۰.۷۰۰.۰۰۰ ریال رسید. این قیمت ۶۰۰.۰۰۰ ریال بالاتر از روز قبل معاملاتی بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR