بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار و سکه

معاملات اولین روز هفته دلار همراه با تلاش معامله گران برای صعودی کردن قیمت دلار بود. اما به دلیل عرضه صرافی های منتخب و نبود تقاضای احتیاطی، این تلاش با شکست مواجه شد و دو گروه نامبرده شده قیمت را یک سطح پایین¬تر بردند. در نهایت دلار با ۵۰۰ ریال کاهش در قیمت ۱۱۴.۵۰۰ ریال به کار خود پایان داد. دلار که در روز پنجشنبه هفته گذشته با رشد قیمتی توام شده بود این تصور را در بین معامله گران ایجاد کرده بود که از آغاز هفته باید منتظر جهش قیمتی دلار باشیم. تحلیلی که به علت آنچه گفته شد غلط از آب درآمد و قیمت ها رو به سوی پایین نهادند.

چند هفته ی است که میان نیروهای افزایشی و کاهشی نبردی در گرفته که به گفته فعالان این نبرد به سود کاهشی ها فعلا در جریان است و این نبرد احتمالا تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت. بعد از این تاریخ اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد باید بازهم منتظر کاهش قدرت سمت تقاضا را داشت، زیرا بازار تقاضای ماه ژانویه و ثبت سفارش شرکت های تجاری را پشت سر گذاشته و عامل دیگری که بتواند قیمت را صعودی نماید وجود ندارد. عامل بعدی که می تواند بازار دلار را تحت شعاع قرار دهد بازار نفت است. اگر قیمت نفت رو به سمت قیمت های بالاتر برود، به طور قطع انتظارات افزایشی معامله گران فروکش خواهد کرد، اما اگر قیمت نفت به سمت پایین برود افزایشی ها مطمئنا در موقعیت خرید باقی خواهند ماند.

ولی نکته حائز اهمیت در بازار آنجاست که تا زمانی که تقاضای افراد عادی وارد بازار نشود، دلار توان ثبت نوسانات زیاد را ندارد. سکه هم در این روز با افزایش قیمت کار خود را شروع کرد مهمترین عامل این افزایش تغییراتی بود که در بازار نفت کشورهای اوپک افتاد، مقرر شد که تولید نفت کاهش یابد. ضمن اینکه کشورهای به مانند چین و روسیه در حال تبدیل ذخایر خود به طلا هستند و از همین رو قیمت اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو شده است. همین دو عامل بر بازار داخلی طلا و سکه اثر گذاشت. در ادامه معاملات و هر چه به پایان ساعت معاملات نزدیک شدیم توان رشد سکه گرفته شد و نه تنها به بالای ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال نرفت بلکه به محدوده ۳۸.۹۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR