بررسی علل افزایش بهای دلار

با افزایش ۶۰ ریالی دلار در پایان معاملات روز گذشته این ارز پرطرفدار توانست محدوده ۳۸.۱۰۰ ریال را پشت سر بگذارد. دلار که از ۱۵ مرداد ماه در کانال ۳۸.۰۷۰ تا ۳۸.۱۰۰ ریال زندانی شده بود و تنها با ده ریال در حال نوسان بود دیروز توانست خود را از این کانال حبس شده نجات دهد و به قیمت ۳۸.۱۶۰ ریال برساند. این افزایش قیمت در پی بالا رفتن نرخ حواله درهم در بازار بود. اما در این بین نباید از تحرکات معامله گران مجازی یا به اصطلاح فردایی هم غافل ماند. این گروه کسانی هستند که به مانند معامله گران آتی سکه عمل می کنند. اما عده ای هنوز بر این باور هستند که خریدهایی که توسط حجاج صورت گرفته باعث این رشد قیمت شده است. دلیل آنها اشاره به اظهارات نایب رئیس اقتصادی مجلس است. ایشان هم این افزایش نرخ ارز را متاثر از این موضوع دانسته است.

بازار ارز این روزها دیگر نوسان پذیر نیست در نتیجه این امر کسانی که قبلا به این کار مشغول بودند از سفته بازی دل کنده و به نوسانات ده ریالی قانع شدند و سعی در خرید و فروش های روزانه و کسب سود از این طریق را دارند. در بازارهای جهانی هم در پی کوتاه آمدن ترامپ از مواضع خصم جویانه خود علیه کره شمالی شاهد افزایش شاخص دلار بودیم. با افزایش شاخص دلار کالای رقیب آن یعنی اونس طلا شروع به کاهش قیمت نمود. اونس که در هفته گذشته تا نزدیکی ۱.۳۰۰ دلار بالا رفته بود بعد از این خبر ارزش خود را در پی فروش سرمایه گذارانش از دست داد تا به نزدیکی ۱.۲۷۱ دلار برسد. این روند منفی در اونس جهانی در بازار طلا و سکه داخلی هم بی تاثیر نبود.

به طوری که قیمت سکه را از کانال ۱۲.۲۰۰.۰۰۰ ریا ل خارج نمود که این بیشترین کاهش یک ماهه در این کالای امن سرمایه گذاری بود. از طرفی دیگر به دلیل عدم تحرک در بازار دلار و نبود نوسان و کاهشی بودن آن توانست تاثیر مستقیم خود را بر سکه گذاشته و روند سکه هم مجددا به قیمت های پایین تر سوق یافت. آنچه قابل تامل است سکه بهار ازادی بیشتر از آنکه از بهای اونس تاثیرپذیر باشد از نوسانات دلار پیروی می کند. و دلار به هر سویی سوق یابد طلا هم به همان سمت ادامه مسیر می دهد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR