بررسی علل آرامش در بازار ارز در فصل بهار

عرضه مناسب بازارساز، نزدیک بودن ارزش دلار با کشورهای همسایه و همچنین پایین بودن حواله درهم را باید سه عامل مهم در آرامش این ارز پرطرفدار در فصل بهار نامید. تمامی عوامل نامبرده دست به دست هم دادند تا باعث افت ۴.۹۶ درصدی بهای دلار در اولین فصل سال ۹۶ باشد.

آنچه می توان از اولین فصل سال ۹۶ در خصوص دلار توصیف نمود فضایی آرام و به دور از هیجانات در بین معامله گران و فعالان این عرصه بود. بهار ۹۶ همراه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و دست به عصا شدن فعالان بازار شد. زیرا آنها منتظر انتخاب رئیس جمهور بعدی بودند تا ببینند فضای کشور و سیاستهای دولت بعدی چه خواهد بود. با انتخاب مجدد روحانی و دولت ایشان فضای میانه روی و اعتدال مجددا بر بازار ارز حکمفرما شد و این کار از طریق بازارساز صورت پذیرفت.

هر زمان قیمت دلار زنجیر گسیخت و رو به افزایش گذاشت با عرضه های مناسبی که از سوی بازارساز انجام شد، جلوی رشد و هیجانات بی رویه گرفته شد. این اتفاقات منجر به این شد تا بهای دلار در یک دامنه نوسان محدود شود. نشانه این محدود شدن دامنه نوسانات در فصل بهار به دام افتادن قیمت در یک زندان ۱۷۰ ریالی بود. این بدان معنا بود که دلار در محدوده ۳۷.۳۰۰تا ۳۷.۴۷۰ریال قرار داشت و در تمام این مدت بهای دلار در این کانال قیمتی به طور متناوب در نوسان بود.

اما با آغاز فصل تابستان شاهد افزایش ۶۰ ریالی دلار و رسیدن به قیمت ۳۷.۴۵۰ ریال بودیم. تا به عقیده فعالان بازار فصل دوم سال صحنه برای افزایش قیمت باشد. استدلال این گروه بر این است که در این برهه از سال ما با افزایش تقاضای مسافرتی، تقاضای زیارتی و تجاری همره خواهیم بود.

اما باید دلیل اصلی افزایش اولین روز معاملاتی تابستان را افزایش نرخ حواله درهم دانست. حال باید منتظر بود و دید که چه سیاست هایی پیش روی دولت جدید خواهد بود تا ببینیم چه آینده در انتظار بازار این ارز جنجالی خواهد بود.

 

tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR