بررسی تحولات بازار طلا و دلار

شاخص دلار در بازارهای جهانی همچنان روند نزولی خود را در حال پیمودن است. این افت شاخص دلار موجب شد تا اونس طلای جهانی در ادامه مسیر روبه رشد خود قرار داشته باشد. به طوری که قیمت این فلز گرانبها که روز چهارشنبه در محدوده ۱.۲۴۰ دلار قرار داشت توام با رشد جدید شد و در روز جمعه تا مرز ۱.۲۵۰ دلار نیز بالا رفت. علاوه بر افت دلار شاید دلیل مهم دیگری که بر این روند رو به رشد طلا کمک کرد سخنان غیرمنتظره رئیس بانک مرکزی اروپا بود.

بانک مرکزی اروپا در آخرین نشست خود که در روز پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد نرخ های بهره را دست نخورده نگه داشت و اعلام نمود که هیچ برنامه برای انقباض پولی در سیاست های بانک وجود ندارد. این در حالی است که این سخنان بر خلاف آنچه که در صحبتهای قبلی خود عنوان نموده بود. این در حالی است که در بازار داخلی بی توجه به رخدادهای جهانی شاهد افزایش ۲۰ ریالی شاخص دلار بودیم. این افزایش ناچیز موجب شد تا قیمت دلار به ۳۷.۷۷۰ ریال برسد.

دلیل این اتفاق را باید در کاهش عرضه توسط بازارساز و ادامه خرید معامله گران فردایی دانست. البته به اعتقاد فعالان با تجربه و حرفه ای بازار با آغاز ماه جدید باید منتظر افزایش دوباره قیمت ها باشیم. زیرا به طور سنتی هر زمان به پایان ماه و آغاز ماه می رسیم تقاضا در بازار برای خرید این دارایی بااهیمت بیشتر خواهد شد. در کنار افزایش قیمت دلار بازار سکه هم با رشد ناچیز ده هزار ریالی همراه شد و به قیمت ۱۲.۰۶۰.۰۰۰ ریال رسید. علت اصلی این افزایش را باید در بالا بودن قیمت اونس طلا جستجو نمود. بازار سکه بعد از افت هایی که به جهت کاهش نرخ اونس طلا در هفته های گذشته داشت بالاخره بعد از ثبات و افزایش در بهای اونس شاهد افزایش قیمت در سکه طلای داخلی شدیم. آنچه از انتظارات بر می آید اینکه باید منتظر افزایش قیمت این دو دارایی با اهمیت در آغاز دومین ماه از تابستان باشیم.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR