بررسی تاثیر نرخ درهم بر ارز داخلی

روز قبل عنوان شد این هفته تغییرات نرخ حواله درهم مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت دلار می باشد. در نخستین روز هفته جدید نرخ حواله درهم تا مرز ۲۸.۰۰۰ ریال پایین آمد، با این نرخ ارزش دلار در بازار داخلی می توانست نزدیک به ۱۰۳.۰۰۰ ریال باشد. نکته جالب اینجا بود که نرخ دلار در بازار هم دقیقا همین قیمت بود. این نشان دهنده این موضوع بود که معامله گران ارزی توجه کاملی به روند نرخ حواله درهم دارند و آن را مبنای ارزش گذاری برای دلار قرار داده اند.

از نظر بازیگران ارزی در اواسط روز، تزریق درهم زیاد از سوی بازارساز توانست نوسانات بازار داخلی را مدیریت نماید. البته از نیمه دوم روز قیمت درهم روند افزایشی به خود گرفت و تا محدوده ۲۹.۳۰۰ ریال بالا رفت، با این حال به سرعت تغییر مسیر داد و به کانال های پایین تر هم رفت و به کار خود پایان داد. علاوه بر این مسئله عرضه ارز هم در بازار در سطح مناسبی قرار داشت به همین خاطر بسیاری از نوسان گیران جرات ورود به بازار را پیدا نکردند. در نهایت هم دلار در قیمت ۱۰۵.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد.

اما به اعتقاد بازیگران بازگشت دلار به محدوده ۱۰۳.۰۰۰ ریال طبیعی بود، زیرا پس از چند روز نوسانات منفی و اصلاح قیمت این افزایش قیمت غیرقابل تصور نبود. آنچه مورد اعتنا است در این ماه های اخیر کنترل نوسانات و قیمت دلار کاملا در اختیار بازارساز قرار دارد و هر زمان اراده کرده توانسته دامنه نوسانات را کاسته و آن را کنترل نماید.

در این میان هر موقع نوسانات افزایش یافت و قیمت روند افزایشی به خود گرفت بازارساز با ایجاد راه کارهای جدید در برابر افزایش ها ایستادگی کرد و بازار را به شرایط عادی بازگرداند. در روزی که دلار روند منفی را پیمود، سکه تمام بهار آزادی نیز ۴۰۰.۰۰۰ ریال دیگر از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳۵.۵۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR