بازدهی مثبت دلار در اولین هفته زمستان

دلار که کاهشی ترین پاییز خود را به نسبت سال های گذشته پشت سر گذاشته بود، در هفته اول زمستان به رغم دو روز کاهشی آخر هفته توانست بازدهی مثبت را به نام خود به ثبت برساند. این ارز پرطرفدار در چهار روز ابتدایی هفته افزایش قیمت را تجربه کرده بود ولی در دو روز آخر هفته قیمت دلار بخشی از افزایش روزهای قبل خود را پس داد. دلار که روز چهارشنبه با ۲.۵۰۰ ریال و روز پنجشنبه ۱.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد، روی عدد ۱۰۸.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. با این وجود دلار در هفته پشت سرگذاشته شده در مجموع بیش از ۷ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

معامله گران بازار افزایش های اخیر را در سه دسته طبقه بندی می نمایند. به زعم گروهی بالا رفتن دلار به خاطر تقاضای سنتی در آستانه پایان سال میلادی بود. بخشی دیگر این افزایش تقاضا را منوط به تسویه شرکت های تجاری می دانند که در انتهای سال نیاز به خرید دلار دارند و گروه کمی از معامله گران به سفرهای پایان سال میلادی نسبت می دهند. البته آن چه مشخص است اثرگذاری عامل اول خیلی کمتر از آن بود که معامله گران تصور می کردند.

زیرا موج اصلی این جنس از تقاضاها در هفته قبل از سوی بازارساز پاسخ داده شده بود و عملا این عامل در هفته جدید خنثی شده بود. در این بین عده بر کاهش بها و صادرات نفت کشورمان اشاره داشتند. تمام عوامل یادشده باعث شده بود تا تحرکاتی از سوی نوسان گیران و دلالان به جهت افزایشی کردن قیمت دلار صورت گیرد اما با ورود بازارساز قیمت ها مجددا رو به کاهش نهادند. روز چهارشنبه نوسانی ترین روز بازار در هفته گذشته بود. در این روز دلار در ۳ کانال قیمتی نوسان کرد.

در ابتدای روز با نوسان سنگین مواجه و تا ۱۲۳.۰۰۰ ریال بالا آمد. اینجا بود که بازارساز وارد عمل شد و با افزایش قیمت دلار در صرافی های خود قیمت به سرعت به کانال ۱۱۰.۰۰۰ریالی بازگشت و در انتهای روز به کانال ۱۰۰.۰۰۰ ریال بازگشت. فاصله کم قیمت میان صرافی های بازارساز و بازار آزاد موجب شد جذابیت خرید در میان نوسان گیران کم شود. حال باید منتظر هفته جدید باشیم تا ببینیم قدرت و توان نوسان گیران چگونه خواهد بود. شاید تنها محرک هفته جدید نرخ حواله درهم باشد که در هفته گذشته روند افزایشی داشت ولی در نهایت این ارز هم با کاهش قیمت مواجه شد و روند کاهشی به خود گرفت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR