ایستادگی دلار و سکه در کف کانال قیمت

آنچه که در این روزها و ماه های اخیر بر بازار معاملات دلار حاکم شده است جو منفی و رو به پایین است. به طوری که از آغاز سال ۹۶ تعداد روزهایی که معاملات دلار به سمت منفی سوق داشته بسیار بیشتر از زمانی بوده که معاملات دلار روند مثبت را پیموده است. شاهد این ماجرا را می توان در معاملات دیروز دلار مشاهده نمود. دیروز آغاز بازار معاملات دلار همراه بود با افت بهای این ارز پرطرفدار، تا جایی که توانست از آن کانال قیمتی که قبلا مورد بحث قرار گرفته بود خارج شود و به محدوده ۳۷.۲۰۰ریال نیز برسد. این قیمت بدان معنا بود که توانست کف کانال قیمتی خود یعنی ۳۷.۳۰۰ ریال را بشکند و از این محدوده عبور نماید.

اما در ادامه روند خود با واکنش تند فعالان این عرصه مواجه شد و قیمت آن مجددا وارد کانال قیمتی روزهای گذشته خود شد. که اگر بخواهیم با قیمت بسته شدن دیروز آن مقایسه نماییم با ده ریال افت مواجه شده و به قیمت ۳۷.۳۴۰ ریال رسید. اگر بخواهیم دلایل کاهش بهای دلار را در روز گذشته واکاوی نماییم به نتیجه بهتر از این موارد نخواهیم رسید: ۱- سیاست های پیشگیرانه دولت ۲- افت نرخ حواله درهم ۳- کاهش ارزش دلار در مناطق مرزی. بازار سکه هم به تبعیت از بازار موازی خود دچار افت قیمتی شد. در بازار سکه هم قیمت ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال به یک مرز روانی برای فعالان این بازار تبدیل شده است.

سکه هم به مانند دلار در آغاز معاملات خود به زیر این قیمت آمد این افت تا آنجایی بود که بهای سکه تا ساعاتی بر روی ۱۱.۹۰۰.۰۰۰ ریال رسید اما با واکنش معامله گران خود و افزایش خرید و مقاومت معامله گران مواجه شد و در نهایت روی قیمت ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. آنچه که مشخص است سکه تحت تاثیر ۲ عامل مهم خود یعنی دلار و اونس جهانی در حال دست و پنجه گرم کردن است.

از بحث دلار که در بالا عنوان شد بگذریم اونس جهانی هم با کاهش ۴ دلاری همراه شد و به قیمت ۱.۲۶۳ دلار رسید. اونس جهانی هم به عنوان یک محرک برای سکه بهار آزادی نتوانست به مدد آید و قیمت سکه را صعودی نماید. بر هر حال این ۲ بازار منتظر اتفاقات روزهای آینده خود نشسته تا بتوانند مسیر حرکتی خود را تعیین نمایند.

 

WWW.TAJMIREXCHANGE.COM

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR