ایران و روسیه در مقابل عربستان،‌کویت و عراق

امسال کره جنوبی حجم واردات نفتش را پایین آورده است اما معادله سهم واردکنندگان نفت در این بازار رکودی قابل توجه است، اگرچه عربستان، کویت، عراق و امارات هم‌زمان بخشی از فروش نفتشان را به این کشور از دست داده‌اند اما ایران و روسیه توانسته‌اند سهمشان از این بازار را افزایش دهند.
 

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، میانگین واردات نفت خام کره جنوبی در ماه اول سال جاری میلادی، با کاهش ۶۵ هزار بشکه معادل دو درصد به ۲.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید.

 

با این حال همه کشورهای فروشنده نفت به کره جنوبی سهمشان را در این بازار از دست نداده‌اند به طوریکه در این بین بخشی از صادرکنندگان مجبور به عقب‌نشینی در فروش شده‌اند و برخی دیگر توانستند بشکه‌های بیشتری نفت خام به کره بفروشند.

 

به این ترتیب عربستان در ماه ژانویه با کاهش ۱۳ درصدی در صادرات نفت خام به کره جنوبی روبه‌رو بود و حجم صادراتش را به ۷۴۵ هزار بشکه در روز کاهش داد که این میزان ۱۱۰ هزار بشکه کمتر از صادرات مدت مشابه این کشور است.

 

کویت، عراق و امارات متحده عربی نیز به دیگر کشورهایی بودند که در این مدت به ترتیب ۶۱ هزار بشکه،‌۲۰ هزار بشکه و ۱۲۵ هزار بشکه صادرات نفت خامشان را به کره جنوبی کاهش دادند.

 

اما بازی برای ایران و روسیه به شکل دیگری ورق خورد، به طوریکه ایران توانست در همین مدت ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام به کره جنوبی صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۴۵ هزار بشکه‌ای داشته است.

 

روسیه نیز با افزایش ۵۰ هزار بشکه در ماه ژانویه توانست صادرات نفت خامش به کره جنوبی به به ۱۶۵ هزار بشکه برساند، با این حال عربستان همچنان صادرکننده بی‌رقیب نفت به کره جنوبی است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
ایسنا
نمایش در صفحه اصلی: 
۰


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR