انتظارات بازار ارز پس از انتخابات

روند افزایشی نرخ دلار جو غالب بر معاملات هفته گذشته این ارز پرطرفدار بود. به طوری که قیمت ان روز پنج شنبه به مرز ۳۸.۰۰۰ ریال رسید. ولی در ادامه معاملات خود نتوانست این افزایش قیمت را حفظ نماید و دچار افیت قیمتی شد به طوری که در پایان آخرین روز معاملاتی خود به مرز ۳۷.۸۶۰ ریال رسید و به کار خود پایان داد. دسته ای از معامله گران بر این عقیده استوار هستند که نتیجه انتخابات ممکن است در کوتاه مدت بر روند قیمت دلار تاثیر گذار باشد و بهای دلار را دست خوش تغییر نماید.

دلیل آنها بر این پایه استوار است که به دلیل جو روانی که بعد از انتخاب رییس جمهور آینده ایجاد خواهد شد این امکان وجود دارد که بهای دلار دستخوش نوساناتی شود و بازار دچار افزایش قیمت شود. اما به عقیده برخی دیگر، این که بهای دلار دچار روند افزایشی شود امکان پذیر نیست و با توجه به انچه در این مدت از سیاست های دولت دیده شده این روند افزایشی دور از ذهن خواهد بود. استدلال این گروه بر این است که اگر دولت فعلی مجددا بر مسند قدرت تکیه زند همان سیاست های گذشته خود را پیش رو خواهد گرفت و همان برنامه هایی را انجام خواهد داد که در این چهار سال بر آن اعتقاد داشته است.

البته این نظر به واقعیت نزدیک تر است زیرا که در آخرین اظهار نظری که از رییس کل بانک مرکزی منتشر شد ایشان هم عنوان کردند که بازار ارز دارای ثبات و پایداری خاصی است و هیچ اتفاقی نمی تواند منجر به نوسان دور از انتظار در بازار ارز شود. با توجه به این مطلب نباید انتظار بالا رفتن نرخ ارز آن هم به صورت هیجانی را داشته باشیم. به این ترتیب آنچه در روزهای آینده از بازار ارز انتظار می رود ادامه همین روند کند و کم نوسان خواهد بود و همین وضعیت کنونی خود را ادامه خواهد داد. و در صورتی که بهای دلار دچار نوسان قیمتی دور از ذهن شود و روند افزایشی هیجانی به خود بگیرد مطمئنا طبق سنوات قبل بازار با عرضه از سوی بازار ساز مواجه خواهد شد و روند تعادلی خود را حفظ خواهد نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR