المان های افزایشی بازار سکه

بیشترین بازدهی منفی سکه در سال ۹۷ در هفته گذشته رقم خورد. نزول هفتگی سکه در طول هفته پیش در حالی به ۶ درصد رسید که در آخرین روز هفته رشد ۴۱۰.۰۰۰ ریالی را تجربه و به قیمت ۱۹.۶۱۰.۰۰۰ ریال رسید. روزهای آغازین هفته سکه تمام توام با موج کاهشی بود، ولی هرچه به انتهای هفته نزدیک شدیم نیروهای افزایشی قدرت بیشتری یافتند و با خریدهایی که انجام دادند قیمت این فلز زرد رنگ را افزایشی کردند. از نظر فعالان ورود خریداران جدید به بازار شاید به خاطر نزدیک شدن بهای سکه به کانال ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال بود. با وجود این افزایش نرخ، اما نتوانست کاهش های ابتدای هفته را جبران نماید و همانطور که عنوان شد سکه با کاهش ۵.۷ درصدی مواجه شد که در سال جاری نوعی رکورد به حساب می آمد.

در واقع، نرخ ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال را فعالان نقطه مقاومتی عنوان کردند. که از دو روز اواسط هفته گذشته نشات می گیرد. در این دو روز هرگاه سکه به کانال ۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید با واکنش خریداران مواجه شد و مجددا به کانال ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال بازگشت. مقاومت در این سطح قیمتی سبب القا به خریداران شد که کانال مذکور به عنوان سطح حمایتی و در اصطلاح کف قیمتی سکه می باشد. اتفاقی که در روز پنجشنبه افتاد و موجب صعود قیمت سکه به قله های بعدی شد که از همین واقعیت نشات می گیرد. اتفاقات افزایشی انتهای هفته در حالی رخ داد که عوامل حمایتی طلای داخلی هم هیچ نشانه از حمایت نداشتند.

اونس طلا در بازارهای جهانی سیر نزولی به خود گرفت و نقطه حمایتی ۱.۳۰۰دلار را از دست داد و به محدوده ۱.۲۹۰ دلار سقوط کرد. از طرفی دلار در بازار غیررسمی هم با کاهش نسبی مواجه شد و به قیمت ۶۱.۰۰۰ ریال رسید. تمام این اتفاقات منجر به غافلگیری معامله گران شد. زیرا هر زمان این دو عامل روند کاهشی و خنثی داشتند سکه در بازار داخلی هم به تبعیت از آنها روند نزولی به خود می گرفت. اما علاوه بر رسیدن بهای سکه به کف قیمتی مطمئنا عوامل دیگری هم بر افزایش قیمت موثر بودند. یکی از آنها ورود تقاضای بازار ارز به بازار سکه بود. همین انتقال موجب افزایش در قیمت ها شد. خرید و فروش سکه در حال حاضر به نسبت دلار آسان تر انجام می گیرد. اما در مقابل دلار از سوی دولت با موانعی دشوار روبرو شده است.

از سوی دیگر سکه در ماه های اخیر بازدهی بسیار خوبی را به ثبت رسانده و همین موضوع موجب می شود که انگیزه برای ورود به این بازار جذابیت بیشتری پیدا کند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که عرضه سکه های پیش فروش شده به عنوان ضربه گیر عمل کرد و قیمت ها را تا حدودی تعدیل نمود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR