افزایش قیمت ارز در پی ورود هیجانات

دلار در معاملات پشت خطی و در میان بازیگران فردایی با رشد قیمت همراه شد. هیجانات علت اصلی این افزایش قیمت بود. همچنین بهای دلار در بازارهای مرزی به قیمت ۵۶.۰۰۰ ریال رسید. به گفته بعضی از بازیگران قیمت این ارز در بازار شهر مشهد در قیمت هایی نزدیک به ۵۷.۹۰۰ ریال معامله شد. البته لازم به یادآوری است که هیچ یک از معاملات یاد شده از شفافیت و رسیمت برخوردار نیست و مشخصا معلوم نیست که آیا ارزی در بین آنها ردوبدل می شود یا اینکه برخی از نوسان گیران سعی در بالا بردن قیمت ها دارند تا بازار رسمی را با جو خرید همراه نمایند. شاید بتوانند دلارهای خود را به فروش برسانند. قیمت دلار در بازار داخلی از هیجان بسیار بالایی برخوردار بود.

علت اصلی این هیجانات رشد نرخ حواله درهم بود. این ارز عربی دیروز تا نرخ ۱۵.۶۰۰ ریال بالا رفت. نتیجه این افزایش قیمت موجب شد تا قیمت دلار در بازار داخلی به مرز ۵۸.۰۰۰ ریال برسد. البته بر طبق محاسبات که با نرخ درهم انجام می گیرد دلار باید در محدوده ۵۶.۸۰۰ ریال قیمت می خورد. قیمت یاد شده در مرز کشورهای همسایه به مانند سلیمانیه عراق و هرات افغانستان معامله می شد. به نظر معاملات در این دو کشور به واقعیت بیشتر نزدیک و به دور از هیجانات کاذب صورت می گیرد. به غیر از عامل نرخ درهم فعالان بازار عوامل دیگری را در این رشد موثر می دانند. اولین موضوع، نزدیک شدن به ضرب الاجل ۲۲ اردیبهشت بود؛ عده از این گروه سعی داشتند با جوسازی پیرامون خروج ترامپ از برجام و عدم تمدید تعلیق تحریم های ایران قیمت ها را بالا ببرند.

دومین موضوع، احتمال بالا رفتن تنش های منطقه ای بود. صبح روز گذشته شاهد حملات موشکی به مرزهای سوریه بودیم. این دو عامل در کنار نرخ حواله درهم باعث به وجود آمدن هیجانات در بین معامله گران و فعالان شد. با وجود افزایش بهای دلار در بازار غیررسمی، بانک مرکزی طبق اعلام رسمی که کرده است بیشتر تقاضای ارزی کشور را با نرخ ۴۲.۰۰۰ ریال پاسخگو خواهد بود. ضمن اینگه معاملات در بازار آزاد به دلیل ممنوعیت و وجود نیروهای انتظامی نمی تواند حجم بالایی داشته باشد. در نتیجه حجم معاملات با قیمت های ۵۷.۰۰۰ ریال محدود و نمی توان آنرا مبنای قیمت گذاری در بازار ارز قرار داد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR