افزایش عرضه دلار در برابر تقاضا

دلار این هفته معاملات خود را با افزایش قیمت شروع نمود افزایش قیمتی که چندان استوار و پاربرجا نماند. از روز یکشنبه غلبه عرضه بر تقاضا جو حاکم بر بازار شد. به طوری که قیمت آن را به ۳۷.۵۰۰ ریال رساند. شرایط به گونه ی رقم خورد تا همچنان این روند کاهشی ادامه دار و عرضه مداوم برای روز بعد معاملاتی هم حکم فرما باشد. این عرضه ها بقدری روند افزایشی به خود گرفت که بهای دلار در بازار دچار افت ۱۵۰ ریالی شد و به قیمت ۳۷.۳۵۰ ریال رسید. این روند کاهشی تا آنجایی بود که توانست رکورد جدیدی از خود در سال ۹۶ به ثبت برساند.

آنچه مهمترین دلیل این کاهش بهای دلار عنوان شد، افزایش عرضه ارز در بازار بود. که به عقیده فعالان بازار این تغییر در رفتار معامله گران و سبقت گرفتن عرضه بر تقاضا منوط به دلایل دیگری هم هست اولین دلیل که منجر به این اتفاق شد مقاومت دلار در سطح ۳۷.۵۰۰ریال بود. این سطح قیمتی در دلار به اعتقاد تحلیل گران می توانست نقطه برای فراز یا فرود قیمت دلار باشد. اما این سطح قیمتی به قدری از خود مقاومت نشان داد که نتوانست روند افزایشی خود را بشکند. نتیجه آن شد که، یک سطح روند جدید قیمتی برخود بسازد و آنهم قیمت ۳۷.۳۵۰ ریال بود. باید دید آیا این روند شکسته خواهد شد و قیمت پایین تر خواهد آمد یا خیر که این مهم در روزهای آینده نمایانگر خواهد شد.

عامل بعدی کاهش نرخ حواله درهم بود که نوسانات این ارز نتیجه مستقیمی در تصمیم گیری معامله گران دلار دارد. از سویی دیگر عرضه های گاه و بیگاه بازارساز جلوی افزایش قیمت را گرفته است. در بازار نقدی هر زمان ما شاهد ورود نوسان گیران و ایجاد هیجانات کاذب بودیم بازارساز با عرضه مناسب خود این روند را به کنترل خود در آورده و اجازه افزایش بی رویه قیمت را نداده است.

عوامل نامبرده شده دلایلی شد بر افت قیمت این روزهای این ارز پرطرفدار. البته این نکته را نباید فراموش کرد که بسیاری از فعالان به واسطه بیانیه مشترکی که در ریاض صادر شده بود منتظر افزایش بهای دلار بودند اما این علت هم نتوانست جلوی کاهش بهای دلار را بگیرد. همزمان با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۵۰هزار ریال افت به قیمت ۱۲.۱۲۰.۰۰۰ریال رسید.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR