افزایش تقاضا و حرکت افزایشی بهای دلار

افزایش تقاضا در معاملات دلار با شروع ماه شهریور به اوج خود رسیده است. این مطلب را باید در رکوردی که دلار دیروز در معاملات خود به ثبت رساند مشاهده نمود. روز گذشته دلار با افزایش ۱۰۰ ریالی همراه و به قیمت ۳۸.۴۹۰ ریال رسید.این افزایش قیمت بیشترین مقدار در سال ۹۶ بود که موجب حرکت دلار به سطوح جدید قیمتی شد. این روند افزایشی در دلار از مرداد ماه به صورت افتان و خیزان شروع شده بود. حرکتی همراه با نوسانات ریز و افزایش های ناچیز که به دور از هیجانات کاذب اتفاق افتاد.

روندی که بسیاری از تحلیل گران و فعالان فنی انتظار آن را داشتند. اینکه دلار به صورت دستوری و با نظارت مستقیم دولت نگه داشته شود و از صعود قیمتی آن به هر شکلی جلوگیری شود، انتقادی بود که بسیاری از اهالی این حوزه بر آن داشتند. این گروه بر این اعتقاد بودند که جلوگیری بدون مدیریت و عدم برنامه برای بهای دلار و نگه داشتن آن همان پیامدی را خواهد داشت که در سال ۹۱ شاهد آن بودیم. آنها اعتقاد داشتند که دلار باید هر سال به اندازه منطقی رشد قیمتی داشته باشد و این افزایش ها باید کاملا به دور از هیجانات و نوسانات شدید باشد. اتفاقی که در این مدت از بازارساز شاهد آن هستیم و با مدیریت خوبی از جانب او در حال انجام است. اما اگر به دنبال دلیلی بر این افزایش قیمت ها باشیم همانطور که در ابتدای این گفتار عنوان شد باید افزایش تقاضا را به عنوان مهمترین دلیل این موضوع عنوان کرد.

زیرا با نزدیک شدن به ماه محرم و صفر و به تبع آن سفر به عتبات در ایام اربعین و اینکه دیر کل سازمان حج عنوان نموده برای صدور ویزا نیاز به هزینه ۴۰ دلاری است همین امر موجی تحریک بازار از سوی زائران شده است. ورود این تقاضا از ابتدای هفته موجب شده تا قیمت دلار روند صعودی به خود گیرد. در کنار این مهم نباید از تقاضای بوجود آمده از سوی شرکت های تجاری هم غافل بود. زیرا که در ماه های منتهی به پاییز فعالیت آنها برای خرید دلار آغاز خواهد شد و این خود زمینه ساز رشد قیمتی در دلار خواهد شد. اما این افزایش قیمت را هم باید منوط به کاهش عرضه توسط بازارساز دانست. بازارساز در سال ۹۶ نشان داده به مقدار کافی موجودی دلار دارد که بتواند در مقابل این افزایش قیمت ها مقابله نماید. باید به انتظار رفتار و مدیریت بازارساز در ادامه کار باشیم و ببینیم که این قیمت در حال رشد برای دلار تا به کجا ادامه دار خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR