ادامه روند نزولی دلار در آذرماه

دلار در اولین هفته کاری آذر ماه بیش از ۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته دلار در ابتدای ساعات معاملاتی به زیر کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریال رسید. دلار این ارز پرطرفدار در روز سیاه خود به قیمت ۱۰۸.۰۰۰ ریال هم رسید. این یعنی شکسته شدن مقاومت دلار در کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی و رسیدن به کف قیمتی که مورد انتظار بسیاری از تحلیل گران بود.

منتهی با ورود دلار به کف قیمتی یادشده خریداران وارد بازار شده و اقدام به خرید نمودند. خریدها و خریداران به قدری افزایش یافتند که بهای دلار تا ۱۱۴.۵۰۰ ریال بالا رفت. این به معنای نقطه پایانی در انتهای هفته بر ۶ کاهش متوالی دلار بود. در بازار روز پنجشنبه فروشندگان در همان ابتدای روز هیجان زیادی برای فروش داشتند و خریدار آنچنانی هم به مانند روزهای قبل در بازار وجود نداشت. تا این که تعدادی از صرافان قیمت را در تابلوی فروش خود ۱۰۹.۸۰۰ ریال ثبت کردند. اینجا بود که خریداران را تحریک و آنها را در موقعیت خرید قرار داد. حال آنکه بر اساس قیمت حواله درهم، ارزش دلار به محدوده ۱۰۷.۵۰۰ ریال رسیده بود.

با این وجود با ورود خریداران عادی، قیمت ها به یکباره در کف بازار جهش کرد و پس از پایان کار صرافان قیمت در بازار آزاد به محدوده ۱۱۴.۰۰۰ ریال رسید. با وجود این چرخش قیمت و پایان شش کاهش متوالی، دلار در هفته گذشته ۹درصد از ارزش خود را از دست داد. به گفته فعالان باید منتظر هفته جدید باشیم و ببینیم بازگشت از کانال یکصدهزار ریالی به معنای تعیین کف جدید قیمتی برای دلار بوده یا فروشندگان مجددا بر بازار مسلط و قیمت را در کانال یکصد هزار ریالی تثبیت می نمایند. شواهد نشان داده زمانی که دلار وارد محدوده ۱۲۰.۰۰۰ ریالی شد حمایت زیادی از آن انجام شد اما سرانجام فروشندگان کفه ترازو را بر سود خود کشاندند و موجبات افت دلار از کانال یاد شده را فراهم نمودند. حال دو نیروی کاهشی و افزایشی آرا متفاوتی دارند.

افزایشی ها معتقدند بازارساز توان حمایت بلندمدت در کانال یکصدهزار ریالی را ندارد و با افزایش تقاضا دلار ازکف کانال به سوی محدوده های بالاتر رشد خواهد کرد. در سمت مقابل کاهشی ها همچنان بر نبود تقاضا در بازار تاکید می کنند و معتقدند تا زمانی که تقاضای احتیاطی به بازار باز نگردد، روند کاهشی قیمت ها ادامه پیدا خواهد داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR