آماده باش برای رویارویی با اقتصاد جدید

در معاملات روز جاری به جز دو گروه پالایشی و معدنی و نیز برخی تک نمادهای خودرویی که روند صعودی داشتند در مابقی گروه ها روند نزولی و افت قیمت سهام غالب بود و در مجموع فشار فروش سهام بر تقاضای خرید فزونی داشت.
 

 

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه ۹۴.۱۲.۱۸ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۱۹۸ واحد افزایش به رقم ۵۴۶۳۶ واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۷۹۲ واحد کاهش عدد ۱۷۱۶۷۹ واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی  ارزشی) بورس نيز در روز جاري با ۲۳ واحد افزایش به رقم ۲۹۹۳۲ واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با ۹۸ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با ۸۲ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۲ واحد افزایش به رقم ۸۲۳ واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۵۲۱۲ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۱۰۳۲ میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه همانند روزهای گذشته در حالی دنبال شد که شاهد روندی متعادل و بعضاً در کلیت بازار بودیم هر چند که نماگر بازار باشد اندک ۶۱ واحدی مواجه شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری به جز دو گروه پالایشی و معدنی و نیز برخی تک نمادهای خودرویی که روند صعودی داشتند در مابقی گروه ها روند نزولی و افت قیمت سهام غالب بود و در مجموع فشار فروش سهام بر تقاضای خرید فزونی داشت اما با تمامی موارد عنوان شده یک نکته بسیار مهم در بازار سرمایه این روزها دیده می شود و آن امیدی است که در دل سهامداران وجود دارد، امیدی که علی رغم تمامی عرضه های موجود اما هنوز نگاه ورود نقدینگی به بورس را تقویت می کند تا خروج آن.

از سویی دیگر اهالی تالار بر این باورند که از معاملات هفته آتی ممکن است سهامداران چشمه های کوچکی از روند صعودی احتمالی در سال ۹۵ را شاهد باشند به عبارت ساده تر این گفته بدان معناست که شاید آخرین روزهای معاملاتی هفته جاری و نهایتاً شنبه هفته آینده تنها فرصت خرید سهام در قیمت های مناسب می باشد.

اما در معاملات امروز شاهد چند اتفاق مهم بودیم.

نخست آنکه در ادامه سریال های سهامدار عمده پروری شرکت فرابورس شاهد عرضه دو نماد "ساینا" و "دسانکو" در بازار عادی فرابورس بودیم که جای بحث و سخن بسیار دارد اما فعلاً تا همین جا مطلب را داشته باشید تا بزودی مفصل در این باره مطلبی را به حضور تقدیم کنیم.

اما در گروه بانکی امروز صدای ساز ناکوک دیروز حقوقی ها درآمد و براحتی سبز قباهای دیروز قرمز پوشان امروز شدند، نمی دانیم شاید واقعاً حق این این نمادها همین نرخ های فعلی است و سهامدار عمده به جهت عدم رشد حبابی دست به چنینی عرضه های آبشاری می زند به هر حال فعلاً از این دیگ آبی برای کسی گرم نمی شود البته تا به امروز این دیگ دل خیلی ها را سوزانده است.

در گروه خودرو فعلاً "خاور" با توجه به انتشار خبر فروش دارایی در حال یکه تازی است و گفته می شود بزودی خبرهای دیگری از زیرمجموعه ایران خودرو منتشر خواهد شد که می تواند این گروه را دستخوش تغییرات صعودی قرار دهد اما سایپا امروز در حالی دوران غیبت خود را بر تابلوی بورس تجربه می کندکه در نبودش هم برای بازار خبر دارد. چرا که دو شرکت زیر مجموعه سایپا یعنی مالبیل و سایپا کاشان فروش بلوکی بخشی از سهامشان با موفقیت به پایان رسید و طبق نظرکارشناسان این موضوع در حدود ۳۰ تومان دیگر به سود شرکت سایپا خواهد افزود. حال باید دید در نبود این سهم چنین خبری کدام نماد را به واکنش وا خواهد داشت.

در گروه معدنی اقبال دسته جمعی اهالی بازار به این گروه سبب بروز شایعات و اخبار ضد و نقیضی شد هنوز علت واقعی مشخص نیست اما مهم آنست که این گروه پتانسیل رشد قیمت و سودآوری را دارا است و طی دوران طلایی بورس نیزحرکت قابل توجهی نکرده اند. البته فولاد مبارکه را از این قضیه مستثنی کنید چون ظاهراً سهامدار حقوقی فولاد پا جای پای حقوقی صادرات و ملت و تجارت گذاشته است.

و در پایان هر چه به پایان سال جاری و آغاز سال جدید نزدیک تر می شویم اشتیاق سرمایه گذاران برای رویارویی با اقتصاد تازه متولد شده ایران در دولت یازدهم نیز بیشتر می شود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
بورس نیوز
نمایش در صفحه اصلی: 
۰


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR