کف سازی جدید قیمتی دلار

افت قیمتی دلار برای سومین روز متوالی ادامه یافت. اما آنچه، اهیمت ویژه در معاملات روز گذشته داشت این بود که قیمت دلار در تمام ساعات معاملات بارها به محدوده ۳۸.۱۰۰ ریال رسید اما با تقاضای خریداران همراه شد و مجددا افزایش قیمت را تجربه نمود. این واکنش به محدوده نامبرده شده دیروز سه مرتبه اتفاق افتاد و نهایتا در پایان روز معاملاتی بهای دلار در نقطه ۳۸.۱۴۰ ریال به کار خود پایان داد. به عقیده فعالان بازار این محدوده قیمتی می تواند به نوعی کف قیمتی جدید برای دلار باشد. بعد از اینکه دلار مدتها در محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال از خود مقاومت نشان داد به نظر این ارز برای خود یک کف قیمتی جدید درست کرده است. ایستادگی بهای دلار در این محدوده به معنای نقطه بازگشت دلار به محدوده های بالاتر است. البته عده دیگر از فعالان نقطه ۳۸.۰۰۰ریال را هنوز نقطه مقاومت دلار در نظر گرفته اند.

آنها در تبیین نظر خود اشاره دارند به زمانی که دلار در این محدوده از خود ایستادگی نشان می داد. طبق نظراتی گه از این دو گروه عنوان شد می توان به این نتیجه رسید که الان برای دلار دو ایستگاه قیمتی وجود دارد. ایستگاه اول که همان محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال است. که تقریبا از اوایل مرداد با قدرت از آن عبور کرد و وارد فازهای جدید قیمتی شد. اما ایستگاه دوم همین محدوده ۳۸.۱۰۰ ریال می باشد که این مقاومت را در معاملات روز گذشته به اثبات رساند و توانست کارشناسان را به این محدوده جدید متقاعد نماید. حال با وجود این دو خط مقاومتی می توان گفت باید منتظر افزایش های بعدی در قیمت دلار باشیم. اما چند نکته را نباید به دور از ذهن داشت.

و آن اینکه باید دید آیا پس از پایان خریدهایی که توسط حاجیان صورت گرفته و همچنین مسافرت های خارجی که در حال انجام است آیا بهای دلار همچنان به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و یا اینکه پس از فروکش کردن عطش مسافران شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR