کاهش و محدود شدن دامنه نوسانات

پس از گذشت تقریبا سه هفته از دی ماه دلار نتوانست از حبس کانال یکصد هزار ریالی خارج شود و در همین کانال به نوسان خود ادامه داد. روز گذشته دلار دامنه نوسانات بسیار محدودی داشت و تنها توانست ۵۰۰ ریال افزایش را تجربه کند و در محدوده ۱۰۷.۶۰۰ ریالی توقف ماند. دلیل این امر هم به خاطر مدیریت نوسانات بازارساز بود که نگذاشت دلار وارد کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی شود. از سویی دیگر به اعتقاد فعالان، معامله گران این اجازه را ندادند تا دلار به زیر کانال یکصدهزار ریالی سقوط نماید.

هر زمان نرخ دلار نزدیک به کانال یاد شده رسید با خرید معامله گران توام و مجددا به محدوده ۱۰۷.۰۰۰ ریال وارد شد. در هر حال حبس قیمتی دلار در کانال یاد شده منجر به آن شد تا جذابیت بازار برای نوسان گیران کم شود و باعث خروج آنها از بازار شود. در روزهایی که نوسانات دلار محدود است سکه بهار آزادی با ۳۰۰.۰۰۰ ریال افزایش به بهای ۳۶.۹۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

روزها و هفته های گذشته نوسانات طلای زرد به نسبت دلار افزایش یافته است. مهمترین دلیل این امر به خطر عدم دخالت عاملی به نام بازارساز است. نبود این عامل سیاست گذار منجر شده تا بازار سکه نوسانات بیشتری را تحمل نماید و عرضه و تقاضا بر اساس خواست معامله گران شکل بگیرد. هر چند نوسانات بازار سکه هم به خاطر کاهش شدید قیمت ها بسیار کاهش یافته است و در این بخش از بازار شاهد خروج معامله گران بزرگ هستیم.

لذا با خروج این دسته از فعالان حجم معاملات و نوسانات هم به شدت کاسته شده است. اضافه بر این، تغییر روند دلار موجب شده تا تقاضا از این بازار هم خارج شود. به هر حال این اتفاق به خاطر سیاست های اتخاذ شده از بازارساز بود. این انتظار می رود تا این نهاد نظارتی با داشتن ترفندها و پیش بینی های لازم بتواند بازار ارز را در آینده به همین ترتیب اداره نماید و از ورود سفته بازان و نوسان گیران به بازار جلوگیری به عمل نماید تا همچنان شاهد بازاری آرام و به دور از هیجانات کاذب باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR