کاهش هیجانات و تعادل در دلار و سکه

دلار بعد از سه روز افزایش قیمت بالاخره از هیجانات خود فاصله گرفت و با ده ریال افت به قیمت ۳۷.۴۵۰ریال رسید. این در حالی بود که قیمت دلار در ابتدای معاملات خود از کانال ۳۷.۵۰۰ ریال با قدرت عبور کرد و وارد محدوده ۳۷.۶۰۰ ریال شد. از دلایلی که موجب شد تا این افزایش قیمت رقم بخورد می توان به افزایش نرخ حواله درهم، افزایش تقاضای معامله گران را اشاره نمود که علتی شد برای عبور شاخص ارزی از چند نقطه مهم مقاومتی. اما محدوده مورد اشاره همراه شد با فشار فروش و خالی شدن هیجانات تا دلار در فاز اصلاح قیمت قرار گیرد. در این بین حمله موشکی سپاه به مواضع داعش هم نتوانست به افزایش هیجانات و ادامه روند افزایشی دامن بزند. بلکه برعکس این عمل اتفاق افتاد و معامله گران دلار بدون توجه به این مساله به روند فروش خود ادامه دادند.

این قضیه هم خود دلیلی شد بر فروکش کردن هیجان معامله گران. با توجه به اتفاقات پیش آمده به عقیده بسیاری از معامله گران در روزهای منتهی به آخر هفته این ارز نوسان خاصی را به دنبال نخواهد داشت و انتظار افزایش قیمت و حتی نوسان را نباید انتظار داشت. دلیل این مدعا هم باید در عرضه های بازارساز در قیمت های بالا اشاره نمود که هر زمان دلار با روند افزایشی مواجه می شود با این عرضه ها دلار از هیجانات اضافی خالی شده و در مسیر آرامش قرار می گیرد. از سویی دیگر اونس طلا سطح حمایتی ۱.۲۵۰ دلار خود را شکست و باعث شد بهای این کالای با ارزش تا سطح ۱.۲۴۰ دلار نیز کاهش یابد.

اما این قیمت ها برای خریداران بسیار جالب توجه به نظر رسید و توام شد با تقاضا برای خریداران به نحوی که تا سطح ۱.۲۴۸ دلار افزایش یافت. از دلایل این کاهش طلا را می توان به رشد ناچیز شاخص دلار و رشد نرخ های بهره در بزرگترین اقتصاد جهان یعنی آمریکا مورد اشاره قرار داد تا طلا را تحت فشار قرار دهد و موجبات کاهش بهای اونس طلای جهانی را فراهم آورد.

نظرسنجی های صورت گرفته از سوی سایت های معتبر و کارشناسان خبره موید این پیام است که آنها هم رای به کاهش بهای اونس طلا را داده اند. همسو با این جریانات سکه بهار آزادی هم در مسیر کاهشی قرار گرفت و ۳۰ هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲.۱۷۰.۰۰۰ریال رسید. حال باید به انتظار اتفاقات تاثیر گذار بر روی دلار و اونس باشیم تا ببینیم در آینده چه در انتظار دو کالای پراهمیت خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR