کاهش نوسان دلار در پی تعطیلی بازارهای چین

روند افزایشی بهای دلار در پایان معاملات روز گذشته ادامه دار شد. به طوری که قیمت این ارز با ۴۰ ریال افزایش به رقم ۳۹.۲۴۰ ریال رسید. در بررسی این افزایش می توان چند نکته را مورد بررسی قرار داد که به زعم اهالی بازار ارز از شاخص ترین نمودهای آن بوده است. اول این که دیروز نرخ حواله درهم در انتهای کانال ۱۰.۷۰۰ ریال در حال نوسان بود. این نرخ یعنی این که همچنان درهم میل به افزایش قیمت دارد. از آن جایی که این دو ارز پراهمیت به یکدیگر وابستگی خاصی دارند لذا کوچکترین تحرکی که موجب افزایش در درهم شود به تبع آن باید منتظر افزایش بهای دلار هم باشیم. دومین عامل تاثیرگذار افزایش نرخ دلار در کشورهای همسایه ایران بود. به خصوص در هرات افغانستان و کردستان عراق.

بیان این عامل از آنجا اهمیت دارد که تجربه ثابت کرده به محض بروز اختلاف قیمتی بین دلار داخل و همسایگان نامبرده بازار ارز داخلی هم به دنباله روی آن و برای پر کردن این اختلاف شروع به رشد قیمت می کند. عامل بعدی که می توان از آن نام برد تحرکات معامله گران اعتباری (فردایی) در بازار بود. آنچه در بازار از معاملات آنها مشهود بود رقم ۳۹.۳۰۰ ریال و حتی بالاتر بود که این گروه از معامله گران در حال معامله بودند. علت این بالا خریدن هم اشاره آنها به ماجرای ترامپ و احتمال عدم امضای برجام از سوی رئیس جمهور آمریکا بود. اینان از طریق این حربه سعی در تهیج معامله گران بازار نقدی برای خریدهای رو به بالا بودند. دلیل بعدی هم باید به تحرکات معامله گران فنی، آنهایی که همیشه با تحلیل و تعقل خرید و فروش می نمایند اشاره کرد.

شاید بسیاری از معامله گران هر زمان که این گروه شروع به فعالیت می کنند آنها هم دست به کار شده و شروع به خرید می کنند. اما بسیاری از فعالان اعتقاد داشتند با توجه به جمیع عوامل نامبرده شده باید بهای دلار بیشتر از اینها دچار افزایش قیمت می شد که این اتفاق رخ نداد. در بیان علت این که چرا این افزایش قیمت در روز گذشته ناچیز بود می توان گفت چون بازارهای چین در تعطبلات به سر می برد و هیچ گونه معامله توسط بازرگانان ایران و چین صورت نمی گیرد، از این رو نوسانات دلار بسیار محدود و ناچیز بود. چه بسا اگر بازارهای چین در تعطیلات نبوند باید متظر افزایش های بیشتری در دلار بودیم.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR