کاهش قیمت طلا در پی درخشش بازار سهم و دلار

تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ در کنگره آمریکا با موفقیت به پایان رسید. این بسته پیشنهادی حاوی طرحی بود مبنی بر کاهش مالیات ثروتمندان و شرکت های بزرگ که با رای سنای آمریکا به تصویب رسید. این بزرگترین موفقیت دولت آمریکا از زمانی است که بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده است. در پی تصویب این طرح جنجالی اونس طلا تحت فشار قرار گرفت. زیرا شاخص دلار و به تبع آن بازارهای سهام تقویت شدند. نشانه های شروع افت طلا را می توان در سبک رفتار معامله گران آتی به وضوح دید. قراردادهای خرید تسویه نشده در بازار آتی طلا، طی ده روز گذشته، ۱۳درصد کاهش یافته است. بنابراین معامله گرانی که علاقه به فروش دارند بیشتر از خریداران در حال فعالیت هستند. این بدان معناست که تقاضا برای فروش در فلز زرد بیش از خرید آن است. اگر این حالت انجام شود و سرمایه گذاران و معامله گران طلا از این بازار خارج شوند و وارد بازار سهام شوند باید منتظر افت قیمتی در اونس طلا باشیم.

اما نخستین عکس العمل را در آغاز معاملات امروز اونس شاهد بودیم زیرا قیمت هر واحد با ۰۴/ درصد کاهش به کمتر از ۱.۲۷۵ دلار رسید. در آخرین نظرسنجی های صورت گرفته توسط کیتکو که از تحلیل گران و معامله گران برجسته صورت می گیرد آنها هم پس از ۴ هفته روند افزایشی در پیش بینی های خود، این هفته را منفی پیش بینی کرده اند. آنچه از اتفاقات رخ داده بر می آید بازار سهام به دلیل رویدادهایی که در ایالات متحده رخ داده مورد وثوق سرمایه گذاران قرار گرفته و از شواهد پیداست که آنها در حال کوچ از بازار طلا به سمت بازارهای سهام هستند. دلیل آنها هم تصویب طرح کاهش مالیاتی ترامپ است که سبب چرخش چرخ بازار سهام و تقویت این بازار خواهد شد. البته نباید از طرح افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هم غافل ماند.

کارشناسان بر این عقیده هستند که فدرال رزرو در حال بررسی افزایش بهره تا ۱.۵ درصد هستند. وقوع این مهم کمک شایانی به اونس طلا خواهد کرد. نکته قابل تامل در این مورد پیش خور شدن این اثر بر روی طلا از سوی فعالان بازار جهان است. این طور که مشخص است تمامی سیگنال ها و اخبار بر ضد این فلز گرانبها کار کرده اند و هفته جدید در بازارهای جهانی را هفته کاهشی برای طلا باید در نظر گرفت. مگر آنکه عوامل سیاسی و ژئوپلیتیک به صحنه بازار بازگردند و از فلز زرد حمایت کنند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR