کاهش شاخص دلار در بازارهای جهانی

اونس طلا که در مسیر رشد قرار گرفته بود با سرعت گیری به نام جلسه فدرال رزرو آمریکا روبرو شد. پیش بینی بسیاری از کارشناسان بر عدم تغییر سیاست پولی آمریکا در این جلسه بسیار مهم است. این امر به زیان طلا کارکرد و سبب شد که بهای اونس که ۱.۲۵۹ دلار رسیده بود تغییر مسیر داده و روند نزولی به خود بگیرد و مجددا به کانال ۱.۲۵۰ دلار بازگردد. این تصمیم موجب شد تا شاخص دلار مجددا به روند کاهشی خود ادامه دهد و به کف یکساله خود برسد.

افت شاخص دلار موجب بهبود وضعیت سهام شد. این رشد شاخص سهام به زیان طلا کار کرد. اما با توجه به نزول شاخص دلار این امر به کمک طلا شتافت تا از ریزش بیشتر آن جلوگیری نماید. آنچه که از وضعیت دلار در بزرگترین اقتصاد جهان بر می آید همچنان امیدی به روند صعودی آن وجود ندارد زیرا سرمایه گذاران به این باور رسیده اند که روند تورم در آمریکا و تنش های سیاسی واشنگتن، اجازه تشدید انقباض پولی در اقتصاد آمریکا را نامحتمل کرد. وضعیت شاخص ارز در اقتصاد آمریکا تاثیر آنچنانی بر بازار ارز داخلی نداشت و این ارز پرطرفدار در داخل بر اساس متدهای دیگر در حال نوسان است. در آخرین روز معاملاتی گذشته فعالان این عرصه شاهد افزایش ۵۰ ریالی قیمت دلار و رسیدن به بهای ۳۷.۷۷۰ ریال بودند.

مهمترین عاملی که بر روی ارز داخلی تاثیر گذار است نرخ حواله درهم است که دیروز با افزایش قیمت همراه بود و سبب شد تا دلار هم به تبعیت از آن دچار افزایش قیمت شود. اما دلیل دیگر هم که قابل اعتنا می باشد این که هر زمان دلار به محدوده ۳۷.۷۰۰ ریال نزدیک می شود با اقبال خریداران مواجه شده و روند صعودی می گیرد.

اما در کنار افزایش قیمت دلار، دیگر رقیب دلار هم بیکار نماند. یورو هم با افزایش ۲۵۰ ریالی مواجه شد و به قیمت ۴۴.۷۰۰ ریال رسید. مهمترین دلیل این افزایش، تقویت ارزش یورو در بازارهای جهانی در برابر دلار است. این نکته مهم را هم نباید فراموش کرد که این ارز اروپایی در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ریال رشد قیمت را به ثبت رسانده است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR