کاهش تقاضا و آرامش در دلار

شهریور ماه و تعدد مسافرت های برون مرزی و افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی، این شائبه را در بین معامله گران دلار به وجود آورد که بهای این ارز می تواند ادامه مسیر برای رشد خود را به راحتی طی کند به ویژه این که طبق دستور العمل جدید بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز مسافرتی این افزایش تقاضا و در پی آن افزایش قیمت دلار را در بازیگران آن بیشتر کرد. شاید یکی از دلایل ورود دلار به کانال ۳۹.۰۰۰ ریال و عبور از این کانال در هفته گذشته همین بخشنامه جدید بانک مرکزی باشد. با آغاز هفته جاری سرنوشتی بر خلاف آنچه که بازیگران دلار متصور آن بودند روی داد و آن کاهش قیمت دلار تا محدوده ۳۹.۰۸۰ ریال بود. این کاهش قیمت را به حضور بازارساز و عرضه هایی که از سوی این نهاد تنظیم کننده بازار ارز انجام شد نسبت دادند.

این روند در پایان روز بعد هم ادامه دار شد و قیمت دلار به محدوده ۳۹.۰۰۰ ریال بازگشت. دلیل این کاهش قیمت را به عدم نوسان در نرخ حواله درهم نسبت دادند. زیرا درهم در پایان معاملات خود نوسان آن چنانی که بخواهد بر روی بهای دلار تاثیر گذار باشد نداشت. اگر نیم نگاهی هم به بازار ارز داشته باشیم متوجه خواهیم شد که عرضه ارز بعد از عبور از کانال قیمتی یادشده افزایش یافته است. علت آن هم شناسایی سود از طرف برخی از معامله گران می باشد. زیرا آنها در قیمت های پایین تر خریداری کرده و الان با افزایش بها تصمیم به فروش و شناسایی سود کرده اند.

اما عامل دیگری هم به افت قیمتی دلار کمک کرد و آن فروش معامله کران سکه آتی بود. از آنجایی که رشد دلار کمک به افزایش قیمتی سکه خواهد کرد لذا آنها برای این که دچار زیان سنگین تری نشوند شروع به فروش دلارهای خود نمودند تا با این ترفند از افزایش بهای دلار جلوگیر نمایند. دلیل دیگری که در بازار ارز جلب توجه می کرد کاهش تقاضا برای خرید دلار بود. یکی از مهمترین این دلایل نبود نوسان در بازار ارز بود. همین امر موجب موفقیت فروشندگان در مقابل خریداران بود. نکته آخری که در توجیه کاهش قیمت دلار عنوان می شود عدم فاصله قیمتی دلار در کشورهای همسایه و بازار داخلی خودمان بود که این عدم اختلاف قیمت منجر به کاهش نوسان و تقاضا در این ارز پرمخاطره شد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR