کاهش تقاضا در بازار ارز

هفته که سپری شد هفته تلخ برای روند قیمتی دلار و همچنین معامله گران ان بود. این از آن جهت بود که با آغاز هفته کاهش قیمت این ارز شروع شد و بیشترین افت قیمت را در ماه مرداد برای خود به ثبت رساند. قیمت این ارز پرطرفدار در روز معاملاتی گذشته تا ۳۸.۰۵۰ ریال رسید. این قیمت بدان معنا بود که کف قیمتی خود را که دیروز در آن از خود مقاومت نشان می داد را شکست. اما این اتفاق مقطعی بود و با حمایت فعالان مجددا به کف قیمتی خود بازگشت و با قیمت ۳۸.۱۰۰ ریال معاملات خود را به پایان رساند. به عقیده فعالان بازار نبود تقاضا برای خرید دلار موجب به وجود آمدن همچین جوی در قیمت این ارز پرتلاطم شد. از سویی دیگر کاهش ارزش نرخ حواله درهم توانست در پایین آمدن قیمت به کمک دلار بیاید. قیمت درهم در هفته که به انتهای آن نزدیک می شویم بنای ناسازگاری گذاشته و روندی ضعیف و نزولی را به خود گرفته است.

همین موضوع علتی برای افت های قیمتی دلار در این هفته شد. اما با تمام این تفاسیر دسته ای از افزایشی های بازار همچنان در برابر افت قیمت از خود مقاومت نشان می دادند و همین امر این امیدواری ها را به وجود آورد که در روزهای آینده انتظارات افزایشی در روند دلار همچنان وجود داشته باشد. در بازار طلا مناقشات بین آمریکا و کره شمالی وارد مرحله تازه ای شده است . به طوری که ترامپ در جدیدترین اظهار نظر خود به تهدید کره شمالی پرداخت. همین کافی بود برای افزاش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی. بهای اونس در آخرین روز معاملاتی با افزایش قیمت روبرو شد و به بیش از ۱.۲۶۶ دلار رسید. در هر حال حاضر اتفاقات سیاسی جهان به نفع این فلز گرانبها کار می کند.

بعداز این افزایش قیمت اونس در بازارهای بین المللی سکه بهارآزادی در معاملات روز گذشته خود در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۴۰ هزار ریال افزایش به قیمت ۱۲.۲۰۰.۰۰۰ ریال رسید. به اعتقاد بسیاری از فعالان طلا اگر دلار هم روند افزایشی خود را دنبال می کرد باید انتظار افزایش بیشتری در قیمت سکه آزادی داشته باشیم.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR