کاهش بهای سکه در روز آرامش دلار

سکه با توجه به عوامل چهارگانه ای که در گزارش روز قبل مطرح شد از ریزش هایی به مانند دلار مصون ماند. در اولین روز هفته به دلیل از دست دادن دو عامل از عوامل یاد شده متحمل افت ۱.۳۰۰.۰۰۰ ریالی شد و به قیمت ۳۵.۱۰۰.۰۰۰ ریال رسید. در بازار موازی یعنی دلار نوسان و معاملات خاصی صورت نگرفت و می توان گفت روز با ثباتی را سپری کرد.

دلار در این روز ۱.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و روی عدد ۱۰۲.۰۰۰ ریال متوقف شد. کاهش قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از معامله گران انتظار داشتند در هفته جدید قیمت دلار روند افزایشی به خود بگیرد و دلار از کف قیمتی فاصله بگیرد. اما این انتظار معامله گران شکل نگرفت. در واقع انتظار معامله گران یکی از آن چهار موردی بود که جلوی کاهش قیمت سکه را گرفته بود.

با این وجود این انتظار شکل نگرفت و روند کاهشی دلار موجب شد انتظارات معامله گران سکه متعادل شود. تعدیل انتظارات معامله گران سکه نسبت به روند دلار موجب شد که میزان فروش سکه بالاتر رفته و این فلز گرانبهای داخلی پس از دو روز افزایش روند نزولی به خود گیرد. در کنار این عامل افت اونس طلا در بازارهای جهانی هم به کمک کاهش سکه آمد و موجب افت تقریبا ۴درصدی ارزش سکه بهار آزادی شد. در نتیجه سکه با از دست دادن دو عامل حمایتی خود متحمل افت قیمتی شد.

حتی معامله گران عنوان داشتند قیمت سکه بعد از پایان معاملات به زیر مرز ۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال هم رسید. دلار اما روز کاملا متفاوتی را به نسبت سکه سپری کرد. روزی توام با آرامش و ثبات نسبتا پایدار و به دور از هر گونه نوسان را تجربه کرد. دلار در روز گذشته در دامنه ۱۰۱.۰۰۰ تا ۱۰۳.۰۰۰ ریال نوسان کرد که نسبت به روزهای قبل، بازار کم تغییری را تجربه کرد. ضمن اینکه از سوی بازارساز ارزی هم سیگنال ثبات مخابره شد. زیرا قیمت عرضه در صرافی های منتخب چندان تغییری به نسبت روزهای قبل نداشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR