کاهش بهای دلار در پی هماهنگی صرافان

شاخص ارزی چهارمین روز هفته را کاهشی سپری کرد و ۱.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۱۱۳.۵۰۰ ریال رسید. مهمترین عامل افت بهای دلار هماهنگی صرافی های منتخب با بازارساز بود. در مقابل این هماهنگی، معامله گران غیررسمی و تقاضای افراد عادی وجود دارد که چندان توان مقاومت در برابر بازارساز و صرافی های عرضه کننده را ندارند. افراد عادی به دلیل خریدهای بالایی که انجام داده اند یا در زیان هستند و هنوز ارزهای خود را نگه داشته اند و معتقد به افزایش قیمت هستند. یا اینکه ارزهای خود را در بازار فروخته اند.

به این سبب هر دو گروه دیگر جرات ورود به بازار را ندارند. زیرا دیگر ریالی برای خرید مجدد ندارند. معامله گران غیررسمی و دلالان هم توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و عملا با خروج دو گروه یادشده کنترل بازار به دست بازارساز افتاده و از نوسانات شدید و هیجانی با عرضه های نزدیک به بازار آزاد جلوگیری می نماید. به گفته فعالان، روز سه شنبه قدرت نمایی صرافی های عرضه کننده به قدری بالا بود که حتی پس ازپایان معاملات و بعد از آن افت قیمت دلار همچنان ادامه دار بود.

برخلاف افت قیمت دلار، سکه مسیر افزایشی به خود گرفت. البته این افزایش آن چنان چشمگیر نبود. در این روز سکه یکصد هزار ریال افزایش نرخ را ثبت و به بهای ۳۷.۶۰۰.۰۰۰ ریال رسید. این افزایش نرخ به جهت رشد بهای اونس در بازارهای جهانی بود. قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی به ۱.۲۴۰ دلار رسیده بود. به گفته فعالان طلا، رشد طلای داخلی تا حدودی به رشد اونس بستگی داشت.

اما به عقیده آنها، معامله گران داخلی همچنان به تحولات بازار ارز داخلی حساس ترند تا روند بهای اونس طلا در بازارهای جهانی. با وجود افزایش قیمت سکه طلا بعد از پایان معاملات دلار، معامله گران سکه دیدند که قیمت دلار با افزایش قیمت روبرو نشد آنها هم فروش های خود را افزایش دادند. به عقیده آنها قیمت سکه با توجه به فشار فروش در انتهای روز گذشته، روز معاملاتی بعد را هم مطمئنا با فشار فروش آغاز می نماید و معاملات خود را در ابتدای کانال ۳۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال و یا حتی پایین تر آغاز خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR