کاهش بهای اونس در پی افزایش شاخص دلار

اونس طلای جهانی که هفته گذشته را در پی تنش به وجود آمده میان آمریکا و کره شمالی افزایشی سپری کرده بود در هفته جاری در ریل نزولی قرار گرفت. تنش سیاسی به وجود آمده بین این کشور سبب شد تا سرمایه گذاران به سرعت از بازارهای بورس خارج شده و سهام های خود را به چوب حراج گذاشته و سرمایه های خود را وارد طلا، این کالای امن سرمایه گذاری در مواقع تنش های سیاسی وارد نمایند. در پی این اقدام سرمایه گذاران اونس طلا که در محدوده ۱.۲۶۰ دلار بود به ناگاه تا مرز ۱.۲۹۰ دلار افزایش یافت. هر چند که در بعضی اوقات توقف و کاهش در روند این افزایش مشاهده می کردیم. به اعتقاد کارشناسان، اونس در حال استراحت و اصلاح قیمتی بود. ولی این موضوع نتوانست روند صعودی اونس را قطع نماید و همچنان با قدرت به روند صعودی خود ادامه می داد. در پی این افزایش قیمت اقبال معامله گران به خرید اونس افزایش یافت. با شروع هفته جدید در بازارهای دنیا ورق به گونه دیگر برای اونس جهانی رقم خورد و آن از دست دادن ارزش اونس بود.

در تحلیل این واقعه کارشناسان از دو عامل برای افت بهای اونس نام می ببرند. اولین عامل کاهش حساسیت معامله گران نسبت به تنش و دعواهای سیاسی بین این دو کشور بود. این اتفاق و طولانی شدن آن موجب خستگی آنان شد و طرز عجیبی شاهد تغییر رفتار معامله گران از موقعیت خرید به فروش بودیم. این تغییر رفتار و موج فروش باعث شد تا بهای اونس طلا تا ۱.۲۷۸ دلار کاهش یابد. این کاهش حساسیت به خاطر گمانه زنی هایی بود که عمدتا حاکی از تمایل دو طرف یعنی آمریکا و کره شمالی مبنی بر عقب انداختن تنش های فی مابین بود. عامل دوم که زمینه را برای افت طلای جهانی مهیا نمود وضعیت شاخص دلار در بازارهای جهانی بود.

این ارز به عنوان رقیب سرسخت در برابر طلا همیشه در بازارهای جهانی از آن نامبرده می شود. در بازار توجهات به ارز به ناگاه افزایش پیدا کرد و در پی افزایش های متوالی اونس، این زنگ خطر وجود داشت تا هر لحظه اونس دچار عرضه شود و قیمت آن در مسیر کاهشی قرار بگیرد. اتفاقی که به وقوع پیوست و معامله گران به سمت دلار اقبال نشان دادند و شاخص این ارز که قبلا بر روی عدد ۰۶/۹۳ بود با یک روند افزایشی به سوی محدوده ۵۰/۹۳ واحد حرکت کرد. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که عمده ترین دلیل کاهش اونس در روز معاملاتی قبل را باید همین افزایش شاخص دلار دانست.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR