کاهش ارزش بهای ارزی در سایه احتیاط

مصوبه جدید بانک مرکزی مبنی بر توقف فروش ارز مسافرتی که از بیستم شهریور اجرایی شد این شائبه را در بین اهالی بازار دلار ایجاد کرد که بهای این ارز، در ادامه روند افزایشی به خود خواهد گرفت. زیرا این مصوبه به نوعی جهش بانک مرکزی را به سوی تک نرخی کردن قیمت دلار نشان می دهد. اما برخلاف انتظارها این اتفاق روی نداد و دلار در مسیر نزولی قرار گرفت. دلار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به قیمت ۳۹.۰۱۰ ریال رسید. در تبیین این روند نزولی باید گفت: اولا نرخ حواله درهم روند نزولی به خود گرفت و در قیمت ۱۰.۷۰۰ ریال ایستاد. این افت درهم اولین و مهمترین دلیل بر روند نزولی قیمت دلار است. دومین دلیل را باید در احتیاط فعالان بازار ارز دانست. در معاملات روز گذشته جو حاکم بر بازار جنبه احتیاطی بود.

به طوری که نوسان گیران هم میل و رغبتی به خرید به جهت افزایش قیمت و در نهایت فروش در قیمت های بالاتر را نداشتند. دلیل این امر هم به خاطر وجود عرضه هایی بود که در بین معامله گران به فراوانی دیده می شد. دلیل سوم این که بنابر سنتی که در بین اهالی این حوزه وجود دارد هر زمان به انتهای ماه نزدیک می شویم فروش دلار و در مجموع سایر ارزها جلوه بیشتری پیدا می کند. آنچه گفته شد از مهمترین دلایل افت این روزهای دلار بود. ولی همچنان تعدادی از فعالان, اعتقاد به افزایش در قیمت دلار را دارند و اشاره آنها به زیاد شدن مسافرتها در زمان باقی مانده شهریور ماه است.

در کنار افت بهای دلار شاهد کاهش ارزهای اروپایی هم بودیم. دیروز قیمت ارزهای مهم مانند یورو و پوند نیز کاهش یافت. یورو با ۲۰۰ ریال کاهش به بهای ۴۷.۵۵۰ ریال رسید. به اعتقاد فعالان این ارز عمده دلیل این افت ناشی از کاهش ارزش نرخ برابری این ارز در بازارهای جهانی در برابر دلار بود. پوند انگلیس هم به دلیل مشابه ذکر شده با صد ریال کاهش به قیمت ۵۱.۳۰۰ ریال رسید. آنچه مشخص است همچنان امید به افزایش نرخ در بین اهالی بازار ارز وجود دارد و آنها به انتظار روزهای آنیده در بازار هستند.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR