چالش های پیش رو در برابر افزایش قیمت اونس

اونس جهانی طلا برای رشد قیمتی خود در روزها و ماه های آینده چالش های زیادی را پیش رو خواهد داشت. ابتدا به عواملی که موجبات رشد اونس را رقم خواهد زد بپردازیم. به عقیده کارشناسان این حوزه مناقاشات موجود در شبه جزیره کره را باید مدنظر داشت که اگر این تنش ها رنگ جدی تری به خود بگیرد باید منتظر برخورد قیمت اونس به نقطه ۱.۳۰۰ دلار باشیم.

ولی اگر شرایط عادی، و به دور از تنش های یاد شده باشد برخورد اونس به نقطه ۱.۲۰۰ دلار دور از انتظار نیست. حال اگر از این عامل رو به رشد اونس بگذریم عواملی که منجر به افت قیمتی این فلز ارزشمند خواهد شد طبق نظرات تحلیل گران رنگ و بوی بیشتری خواهد داشت. بسیاری از عوامل ساختاری هستند که علیه قیمت طلا کار می کنند. مهمترین عامل، آنچه که از آمار و شواهد بر می آید بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکاست اگر این مهم روی دهد به تبع آن می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره آمریکا را فراهم آورد که این امر در نشست ماه آینده به وقوع خواهد پیوست.

اگر این اتفاق مهم انجام گیرد زمینه های کاهش قیمت اونس طلا مجددا فراهم خواهد شد. بحث بعدی در مورد انتشار آمارهای مثبت اشتغال و همچنین نرخ بیکاری است که از سوی دولت آمریکا منتشره شده است. طبق این آمار انتشار یافته این نرخ به پایین ترین سطح خود در ده سال گذشته رسیده است. که این امر فشارها را بر قیمت اونس طلا وارد خواهد کرد و بهای این فلز گرانبها را مجددا در سراشیبی قیمت قرار خواهد داد.

همچنین روند افزایشی ارزش شاخص دلار و روند رو به رشد شاخص سهام در بازارهای جهانی را نباید فراموش کرد. افزایش این دو شاخص موجبات تحرکات فعالان این عرصه را فراهم آورده به طوری که با فروش اونس طلای خود به سمت این دو بازار آمده و همین امر دیگر عامل کاهش بهای اونس طلا شده است. گذشته از تمام این موارد هنوز کارشناسان بر این عقیده استوار هستند که طلا به عنوان یک کالای امن اگر برای یک دوره طولانی مدت سرمایه گذاری شود گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR