پایان هیجانات و مسیر کاهشی سکه و دلار

قیمت دلار در معاملات روز گذشته در سراشیبی نزول قرار گرفت. به طوری که در طول ساعات معاملات هیچ توان افزایشی از خود نشان نداد و با پایین آمدن از سطح ۸۵.۰۰۰ ریال و رسیدن به مرز ۸۰.۰۰۰ ریال این واقعیت را به فعالان خود به اثبات رساند. با این حال حجم معاملات به نسبت روزهای ابتدایی هفته بسیار ناچیز بود و حتی معاملات چندانی صورت نمی گرفت. دلیل این کاهش حجم معاملات از نگاه فعالان، مشخص شدن روند چگونگی فروش ارز توسط شرکت های پتروشیمی در روزهای آینده خواهد بود که می تواند مسیر قیمتی دلار را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد.

در کنار این علت، نرخ حواله درهم در بازار کاهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرد و دو مرز روانی پایین تر رفت و به مرز ۲۱.۹۵۰ریال رسید. رشد نرخ حواله درهم یکی از عوامل مهمی بود که سبب رشدهای هیجانی ابتدایی هفته بود. ولی با افت قیمت این ارز شاهد افت دلار در بازار غیررسمی بودیم. افت نرخ حواله درهم مربوط به محدودیتی است که در مبادلات این ارز در دوبی ایجاد شده است. همزمان با افت درهم قیمت دلار در مرزهای کشورهای همسایه هم کاهش قابل توجهی داشت. اما شاید مهمترین عامل مربوط به راه اندازی بازار ثانویه ارز باشد.

با راه اندازی این بازار و مدیریت صحیح بانک مرکزی بر این بازار می توان انتظار کاهش قیمت ارز در روزها و هفته های آینده را داشت. راه اندازی بازار ثانویه به نوعی به رسمیت شناختن بازار غیررسمی است که همان طور که عنوان شد در صورت مدیریت یکپارچه و منظم آن می توان امیدوار بود تا این بازار آزاد هم به ساحل نجات برسد و دیگر شاهد تلاطم ها و نوسانات غیرعادی و همچنین سوءاستفاده برخی دلالان و نوسان گیران نباشیم. همسو با ریزش دلار، بازار سکه هم روند کاهشی به خود گرفت. روز گذشته سکه ۷۰۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۲۸.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR