ورود مجدد هیجانات بر دو بازار ارز و سکه

 دلار و سکه روز گذشته تمام مقاومت های قیمتی خود را شکستند و وارد کانال های جدید قیمتی شدند. سکه تمام بهار آزادی به بالای ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. دلار این اسکناس پرطرفدار هم از قافله عقب نماند و تا نزدیکی مرز ۱۳۰.۰۰۰ ریال بالا آمد. معاملات سکه در حوالی ۴۴.۵۰۰.۰۰۰ریال آغاز شد که ۸۰۰.۰۰۰ریال بالاتر از قیمت روز قبل آن بود.

در بازار ارز هم وضع به همین صورت بود، دلار تا نرخ ۱۳۰.۰۰۰ ریال رشد کرد که ۱۲.۰۰۰ ریال بالاتر از روز قبل بود. افزایش قیمت این دو دارایی در روز گذشته قابل ملاحظه بود به طوری که دلار بیش از ۱۰ درصد و سکه نزدیک به ۸ درصد افزایش یافت. آنچه مشخص است رشد سکه با احتیاط بیشتری دنبال شد. زیرا به گفته فعالان، حباب قیمت سکه بسیار بالاست، همچنین نزدیک شدن به تحویل سکه های پیش فروش مهر وآبان، به عنوان دو عامل اصلی کاهش تحرک سکه بازان نسبت به معامله گران دلار بوده است.

آنچه زمینه ساز اصلی بازگشت نوسانات به بازارها شد، ناشی از ورود دوباره تقاضای سفته بازی و احتیاطی بازار بود. از سویی دیگر شکسته شدن پی در پی سطوح مقاومتی در دو بازار ارز و سکه موجب ورود تقاضا به بازارها شده است. بازارها این روزها به مانند ماه های گذشته دچار هیجان کاذب از سوی فعالان و مردم عادی شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازارساز باید با مداخله هدفمند بازار را کنترل نمایند. اگر این جریان از سوی سیاست گذار انجام گیرد مطمئنا هیجانات از بازار ارز و سکه خالی خواهد شد و می تواند تقاضای هجوم آورنده به بازار را آرام کند.

 در این میان عامل بعدی که منجر به افزایش تقاضا در دلار شد رشد نرخ حواله درهم بوده است. روز گذشته نرخ حواله درهم بالای مرز ۳۴.۰۰۰ ریال قرار گرفت. با نگاهی به بازار متوجه این نکته خواهیم شد که هم اکنون دلار بالاتر از معادل درهمی آن معامله می شود. و این ناشی از هجوم تقاضای هیجانی به بازار را دارد. عده ای هم این جو هیجانی را به سخنان رئیس کل بانک مرکزی نسبت می دهند. از نظر آنها سخنان رئیس بانک مرکزی در خصوص ناموسی بودن ذخایر بانک مرکزی در نوسان بازار نقش پررنگی را ایفا کرده است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR