ورود دلار به کانال قیمتی جدید

نرخ ارز بالاخره توانست کانال یکصد هزار ریال را با قدرت بشکند. عمق کم بازار ارز همچنان عامل اصلی نوسانات شدید قیمت است؛ این گفته فعالان بازار ارز است آنها دلیل ذکر شده را عامل اصلی رشد قیمت دلار و عدم توقف آن می دانند. با اینکه دولت در اواخر فروردین ماه نرخ رسمی دلار را ۴۲.۰۰۰ ریال اعلام کرد و طبق اعلام قرار شد تمامی نیازها از طریق این سامانه صورت گیرد اما تقاضاهای خرد موجود در بازار باعث التهاب شدید بازار ارز شد. در تمام این مدت که دلار در حال افزایش نرخ بود سیاست گذار هیچ عکس العملی به آن نشان نداد و فقط به غیرقاونی و غیررسمی بودن بازار آزاد تاکید داشت.

این غیر قانونی جلوه دادن بازار آزاد هم مفید فایده قرار نگرفت و با وجود حجم کم معاملات در این بازار غیررسمی هر روز شاهد افزایش نرخ در این ارز پرطرفدار بودیم. اخیرا قانونی مطرح شد که پتروشیمی ها ارزهای خود را باید در بازارهای ثانویه به فروش برسانند. تا کنون چنین وعده ای عملیاتی نشده است و سوال اصلی آن است که آیا اجرایی شدن آن می تواند تاصیری بر بازار خرد داشته باشد یا همچنان در بازاری جداگانه این معاملات صورت خواهد گرفت. شکست هر سطح قیمتی تقاضاهای جدیدی را وارد بازار خواهد کرد. اما روز گذشته دلار در ابتدای معاملات خود با قیمت ۹۵.۰۰۰ ریال شروع به کار کرد. ابتدای ساعت معاملات توام با احتیاط و عدم ورود معامله گران با تجربه بود. هرچه به جلو رفتیم سمت عرضه تقویت نشد و همین امر سبب ورود گروه با تجربه به بازار شد. با ورود آنها قیمت به سمت کانال بالاتر سوق پیدا کرد به طوری که قیمت در انتهای روز در محدوده ۹۹.۵۰۰ ریال به کار خود پایان داد.

عامل اصلی که دلار را در نیمه دوم روز نوسانی کرد، به نوسانات قیمت سکه مربوط بود. سکه مدتی است که به عنوان لیدر بازارها نقش ایفا می کند و نوسانات افزایشی آن سیگنال صعود را به سایر بازارها مخابره می کند. در نهایت آنچه در طول این مدت برای معامله گران عیان شده و از آن پیروی می کند اینکه هیجانی شدن معاملات سکه قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR