ورود دلار به نقطه روانی قیمتی

بهای دلار که از ابتدای هفته وارد فاز اصلاحی شده و روند کاهشی را به خود گرفته است دیروز نیز با افت ۳۰ریالی مواجه و به قیمت ۳۹.۰۱۰ ریال رسید. حتی در مواقعی هم بر اثر فشار فروش وارد کانال ۳۸.۰۰۰ ریال شد که با مقاومت معامله گران روبرو شد و مجددا وارد کانال ۳۹.۰۰۰ ریال شد و کار خود را پایان رساند. آنچه که به عنوان اصلی ترین عامل برای کاهش قیمت دلار باید برشمرد وجود بازارساز است. به طوری که در روز گذشته گرایش بیشتری به عرضه ارز در انتهای کانال ۳۸.۰۰۰ ریال از خود نشان می داد. نکته جالب در بازار ارز این بود که قیمت دلار در بسته صدهزارتایی حدود ۳۸.۹۰۰ ریال از سوی صرافی هاعرضه می شد. به گفته فعالان بازار این ارز علاوه بر بازارساز عوامل مهم دیگری هم در افت بهای دلار نقش داشتند.

یکی دیگر از این عوامل که در افت دلار همیشه ایفای نقش می کند نرخ حواله درهم بود. درهم که در هفته های قبل نوسانات رو به بالا و افزایشی را تجربه کرده بود، در این هفته دچار افت قیمت شد و دلار هم به تبعیت از این ارز روند نزولی را به خود گرفت.

از عامل بعدی که فعالان و معامله گران این ارز به عنوان عامل افت دلار نام می برند پایین آمدن ارزش دلار و همچنین عدم نوسان در شهرهای مرزی کشور است. دلار در این شهرها هر زمان دچار اختلاف قیمت با ارز داخل کشور می شود معامله گران به تبعیت از آن سعی در جبران این تفاوت قیمت را دارند. به همین منظور دلار داخلی هم دچار افزایش قیمت می شود. اما به دلیل عدم نوسان و پیشی نگرفتن دلار در این نواحی بازار دلار در داخل کشور هم جوی آرام و به دور از هیاهو را داشت. عده ای در بازار هنوز امید به بازگشت قیمت دلار به روند افزایشی را دارند و به معامله گران دیگر توصیه به صبر و عدم تصمیمات هیجانی را دارند. همسو با افت دلار، یورو این ارز مهم اروپایی هم در مسیر کاهشی قرار گرفت.

این ارز اورپایی با صد ریال کاهش، به قیمت ۴۷.۰۰۰ ریال رسید. اما به گفته فعالان، در بازار غیر رسمی این ارز حتی قیمت ها پایین تر از قیمت یاد شده انجام می شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR