وجود احتیاط در بازار ارز

در آغاز دور دوم تحریم های آمریکا بازار ارز داخلی روز کاملا آرامی را پشت سر گذاشت. علاوه بر این بی توجهی، بهای دلار هم شاهد افت ۲.۰۰۰ ریالی شد و به قیمت ۱۴۲.۰۰۰ ریال رسید. این آرامی و عدم وجود تقاضا در بازار به خاطر نبود دلالان و معامله گران بزرگ است. با توجه به جو امنیتی که در بازار به خصوص در راسته خیابان فردوسی به وجود آمده است دیگر از دلالان و نوسان گیران خبری نیست.

تعداد این گروه از معامله گران به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است. آنچه از شرایط و اوضاع بر می آید به دلیل وجود شرایط امنیتی بالا، دیگر هیچ دلال و نوسان گیری در راسته خیابان فردوسی دیده نمی شود و بنابر دستور مقامات امنیتی کلیه معاملات در صرافی های معتبر یا بانک صورت خواهد گرفت. در صورت اجرای خلاف این دستورالعمل با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

همین دستورالعمل منجر به کاهش تقاضا و خلوتی بازار شده است. معامله گران بزرگ و دلالان که در ماه های گذشته سودهای بزرگی را کسب کرده اند دیگر حاضر نیستند به خاطر کسب سودهای ناچیز این روزها خود را به خطر اندازند. لذا دیگر وجود این افراد را در کف بازار شاهد نیستیم. ضمن اینکه این روزها تقاضا در بازار به طور محسوسی کاهش یافته و از طرفی عرضه ارز از سوی بازارساز هم شدت گرفته است.

دو عامل یادشده و عدم حضور دلالان رمق را از بازار گرفته و نوسانات بازار را به حداقل رسانده است. با توجه به جمیع نکات گفته شده شاهد جو آرام و به دور از هیجان در بازار ارز هستیم که هیچ گونه تحرک خاصی در آن صورت نمی گیرد. روز گذشته به مانند هفته قبل شاهد عرضه ارز توسط صرافی بانک ملی به قیمت ۱۴۲.۰۰۰ ریال و به هر نفر به تعداد ۵۰۰ دلار بودیم. به اعتقاد کارشناسان عرضه ارز با این سازوکار زمینه ساز ورود تقاضای کاذب به بازار را در پی خواهد داشت.

یکی دیگر از عواملی که روز گذشته به افت قیمت دلار کمک کرد افت نرخ حواله درهم بود. به طوری که نرخ این ارز به زیر ۳۹.۰۰۰ ریال رسید. به طور سنتی قیمت این دو ارز بر یکدیگر اثر گذار هستند. سکه هم ۶۰۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۴۴.۶۰۰.۰۰۰ ریال ایستاد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR