نگرش دو گروه کاهشی و افزایشی به آینده دلار

دلار و سکه در آغاز سومین ماه از فصل پاییز همچنان روند منفی خود را پیمودند. روز پنجشنبه دلار ۲.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و بر روی عدد ۱۲۶.۵۰۰ ریال ایستاد. سکه هم به مانند دلار ۸۰۰.۰۰۰ ریال افت قیمت را تجریه کرد و روی عدد ۴۰.۲۰۰.۰۰۰ ریال متوقف شد. با افت دلار در آذر ماه بسیاری از معامله گران معتقدند روند کاهشی دلار به مانند دو ماه گذشته همچنان ادامه دار خواهد بود.

با برخورد دلار به کف قیمتی اهالی بازار ارز معتقدند دیگر بازار جانی برای حرکت های صعودی ندارد. ضمن اینکه تقاضا هم از بازار خارج شده و با کمبود تقاضا مواجه هستیم. از سوی دیگر بازارساز هم در زمینه عرضه ارز به مانند گذشته مشکل ندارد و با قیمت های نزدیک به کف بازار مشغول عرضه ارز از سوی صرافی های منتسب به خود است.

آنچه از روند معاملات بازار بر می آید، متقاضی خاصی در بازار وجود ندارد و به دلیل کاهش حجم معاملات و کاهش شدید قیمتی دیگر شاهد حضور تقاضای احتیاطی هم در بازار نیستیم. همین امر سبب کاهش تقاضا و در نتیجه سکون بازار هستیم. با این اوصاف در آینده نیز با تقاضای این گروه از معامله گران روبرو نخواهیم شد. به همین دلیل در صورت ادامه روند کاهشی آن دسته از افرادی که دلارهای خود را ذخیره و انبار کرده از بازار به تدریج ناامید خواهند شد و با ورود ارز آنها سمت عرضه مجددا تقویت خواهد شد.

در مقابل کاهشی ها، افزایشی های بازار هستند که معتقد به افزایش قیمت در آذرماه هستند. استدلال و امید آنها به رشد تقاضای فصلی است که معمولا از اوایل آذرماه شروع و تا دی ماه به طول می انجامد. اشاره آنها هم به روند صعودی دلار در همین بازه زمانی در سالهای گذشته است که در این مقطع زمانی بازار با رشد مواجه شده است. در این ماه یکی به خاطر سفرها و تعطیلات ژانویه و دیگری به خاطر تسویه شرکت های تجاری که در انتهای سال میلادی اتفاق می افتد، امید به روند صعود دلار وجود دارد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR