نگاهی به عوامل روند افزایشی در سکه ودلار

اتفاق مهم روز گذشته ادامه روند افزایشی قیمت سکه بهار آزادی بود. به طوری که این فلز گرانبها با ۱۹۰.۰۰۰ ریال افزایش به قیمت ۲۰.۶۰۰.۰۰۰ ریال رسید. در باب افزایش قیمت های اخیر سکه نظرات متفاوتی از سوی معامله گران و فعالان عرضه می شود. عده ای بر این باورند تحرکات معامله گران سکه آتی نقش بسزایی در روند روبه رشد سکه در چند روز اخیر داشته است. معاملات سکه آتی در روزهای اخیر توام با رشد بوده و همین امر موجب شده تا بر بازار نقدی سکه تاثیر مستقیم بگذارد.

گروهی دیگر نظر و عقیده کاملا عکس را دارند آنها معتقدند تحرکات در بازار نقدی و افزایش قیمت ها در بازار نقش مستقیم بر بازار آتی گذاشته و منجر به روند صعودی در این بازار شده است. البته نباید فراموش کرد که در گذشته هم اوضاع بر همین منوال بود. تحرکات افزایشی در بازار نقدی منجر به تحریک سکه آتی می شد و به طبع آن آتی سکه هم افزایش بها را تجربه می کرد. ضمن این که افزایش وجه تضمین اولیه قراردادها موجب شده هیجانات این بازار را تا حد زیادی کاهش دهد. از نظر آنها، در شرایط فعلی آتی بازان تا افزایش قیمت سکه نقدی مطمئن نشده باشند، موقعیت خرید نمی گیرند.

از سوی دیگر عده معتقد بودند افزایش بهای سکه نقدی بیشتر بر نوسانات قیمت دلار در بازار غیررسمی دلالت داشته است. روز گذشته، دلار پس از ۶ روز مقاومت در کانال ۶۲.۰۰۰ ریال توانست از این کانال با قدرت عبور نماید و وارد کانال ۶۳.۰۰۰ ریال شود. البته مهم ترین عامل این افزایش بها در شاخص ارزی مربوط به افزایش نرخ حواله درهم می باشد. این ارز عربی توانست مرز ۱۷.۰۰۰ ریال را با قدرت عبور نماید. همین کافی بود تا انتظارات افزایشی در دلار ایجاد شود و در نتیجه شاهد افزایش قیمت در دلار باشیم. عوامل یاد شده دست به دست هم داده و منجر به صعود بهای سکه تمام بهار آزادی شدند. حال باید به انتظار اخبار موثر دیگر بر این دو کالای مهم باشیم. من جمله اخبار مذاکرات نمایندگان کشورمان با سران اروپا که مطمئنا نتایج آن تاثیر مستقیمی بر آینده سکه و دلار در بازار نقدی خواهد گذاشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR