نگاهی به علل تشکیل حباب در بهای سکه

سکه بی توجه به روند آرام در دلار و اونس جهانی همچنان به افزایش قیمت خود ادامه می دهد. افزایش ۳۰۰هزار ریالی قیمت سکه و تجربه بهای ۱۴.۳۷۰.۰۰۰ ریال در غیاب عوامل اثرگذار موجب شد تا حباب سکه به ۲.۱۰۰.۰۰۰ ریال برسد. در همین راستا اظهارنظر رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم قابل تامل است. او اظهار داشت قیمت کنونی سکه دچار حباب قیمتی شده است و نیازمند بررسی جامعی توسط نهادهای نظارتی است. او همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که این افزایش قیمت تنها مربوط به ورود سرمایه های خرد به جهت کاهش نرخ سود بانکی نیست.

بلکه به جهت تقاضای عمده ایجاد شده در روزهای اخیر است. از این اظهار نظر میتوان این گونه نتیجه گرفت که عده ای وارد بازار سکه شده و با ایجاد تقاضاهای عمده سعی در افزایش بی رویه قیمت را دارند. اما با نگاهی به بازار و فعالان این بخش، آنها اعتقاد دارند که این افزایش قیمت ها نشات گرفته از پنج عامل مهم است: ۱- افزایش تقاضا در بازار به خصوص از ناحیه معامله گران بزرگ ۲- افزایش حجم خریدهای آتی و سیگنال این دسته از معاملات به بازار ۳- کاهش حجم فیزیکی سکه در بازار ۴- روند افزایشی سکه که توجه معامله گران فنی را به خود جلب کرده است.۵- ورود معامله گران دیگر بازارها به جمع خریداران سکه. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا سکه بهار آزادی ششمین رشد متوالی خود را تجربه کند و به بالاترین سطح قیمت خود از بهمن ماه ۹۱ برسد. سکه بهار آزادی در یک ماه گذشته روند افزایشی خوبی را پشت سر گذاشته و انگیزه کافی برای ورود بسیاری از معامله گران را ایجاد نموده است. با این وجود، یکی از مهمترین موانع ذهنی پیش روی معامله گران در این بازار، میزان حباب ایجاد شده در سکه می باشد. بنابر آنچه عنوان شد میزان حباب در سکه به بیش از دو میلیون ریال رسیده، و این زنگ خطری به منظور تغییر آهنگ در این فلز گرانبها و سقوط بهای آن به محدوده های جدید و شکسته شدن حباب به وجود آمده است.

همین موضوع موجب شده تا برخی معامله گران با تجربه و مصلحت اندیش بازار سعی بر این داشته باشند تا در این قیمت ها وارد بازار نشوند. این بدان معناست که اگر هراس از حباب در بازار نبود، چه بسا امکان رشد بیشتر سکه در بازار وجود داشت. بازار سکه به مانند دلار نیازمند مدیریت نوسان هاست. به همین منظور بازارساز نقش مهمی را در این بین ایفا خواهد نمود. آن هم مداخله به موقع و مانع از هیجانات غیرمنطقی در روند قیمت سکه شود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR