نگاهی به آینده دلار بعد از اعمال تحریم ها

تحریم های سنای آمریکا که انتهای هفته گذشته به تصویب رسید عده از معامله گران این ارز را خوش بین به افزایش قیمت در ابتدای هفته و شروع معاملات دلار نمود. استدلال این دسته از فعالان بر این پایه استوار است که تحریم ها می تواند یک جو روانی در بین افراد و خصوصا فضای بازار ایجاد کند و زمینه ساز افزایش خریدها شود. اما آن دسته از فعالان حرفه ای چشم به بازار بورس دوخته اند زیرا به عقیده آنها با اعمال این تحریم ها به تبع آن باید منتظر خروج سرمایه گذاران از بازار بورس و کاهش شاخص آن باشیم. پیامد این اتفاق مهم ورود این دسته از سرمایه گذاران به بازار دلار خواهد شد.

که اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد شاهد افزایش هیجانی بهای دلار خواهیم شد. اما با شروع معاملات بورس در آغازین روز هفته این اتفاق روی نداد و هیچ واکنشی را از سوی سهامداران بورس مشاهده نکردیم. تحلیل دیگری که از این واقعه وجود دارد، جو سیاسی و واکنش¬هایی که در پی این تحریم ها ایجاد خواهد شد. آنچه که باید در این خصوص به آن اشاره نمود امکان ورود عده به قصد خرید اما با احتیاط بیشتر. آنچه که گفته شد روی خوش و یک طرف سکه این تحریم ها بود که به نظر خوش بینانه می رسد.

اما این تحریم ها و تحلیل ها روی دیگری نیز دارد که نباید آنها را فراموش و از ذهن دور نمود. قشر دیگری از فعالان و تحلیل گران بر این عقیده هستند که قیمت دلار تاثیر جندانی از این تحریم ها نخواهد پذیرفت. استدلال آنان بر دو اصل استوار است. اول این که از پیش تر معلوم بود که این تحریم ها بر علیه ایران به وقوع خواهد پیوست و اگر قرار بر واکنش بود خیلی قبل تر باید این عمل اتفاق می افتاد و بازار در روزهای گذشته به پیشواز آن می رفت.

دوم این که مصوبه سنا هنوز نهایی نشده و باید در مرحله بعد در مجلس نمایندگان هم به تایید برسد. ضمن اینکه این تحریم ها از سوی کشورهای اروپایی هم حمایت نشده و آنها به این تصمیم سران آمریکا هنوز اعتنایی نکرده اند. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در انتظار بازار ارز به خصوص دلار این ارز پرطرفدار و مخاطره آمیز خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR