نوسان بازارها در گرو عوامل سیاسی

بازار ارز و سکه این روزها از اخبار سیاسی داخلی پیروی می کند در هفته ها و ماه های گذشته اخبار بازارهای جهانی چه اقتصادی و سیاسی تاثیر فراوانی را بر دو بازار ارز و سکه داخلی گذاشت. این روزها جریان بسیار متفاوتی بر نوسانات این دو دارایی با ارزش حکمفرماست. هفته گذشته در پی قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ های رئیس جمهور دلار تا مرز ۱۱۲.۰۰۰ ریال رشد کرد. همچنین سکه تمام بهار آزادی هم به قیمت ۴۰.۵۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

به گفته فعالان بازار در روزهای اخیر معامله گران بدون توجه به خبرهای جهانی به اخبار داخلی حساس شده و در شوک اخبار سیاسی به سر می برد. سکه و دلار در روز سه شنبه گذشته وارد کانال های جدید قیمتی شدند. با این حال، این دو بازار یک تفاوت با یکدیگر داشتند. دلار پس از رشد ابتدای صبح دچار اصلاح قیمتی شد و مجددا به زیر ۱۱۰.۰۰۰ ریال بازگشت. حال آنکه سکه با وجود اصلاح قیمتی همچنان بالای مرز ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال باقی ماند.

 

دلار قیمت خود را در ابتدای صبح با قیمت ۱۰۹.۵۰۰ ریال آغاز نمود. حوالی ظهر بود که عدم اقناع مجلس از پاسخ های رئیس جمهور قیمت این ارز تا ۱۱۲.۰۰۰ریال بالا رفت. پس از این قیمت بود که فروشنده در بازار زیاد شد به طوری که نرخ دلار روند نزولی به خود دید و در نهایت در قیمت ۱۰۹.۱۰۰ ریال به کار خود پایان داد. در کنار این اخباری مبنی بر استیضاح وزیران دیگر عاملی بود که جو نااطمینانی را بر بازار بیشتر کرد. در این فضای متشنج نوسان گیران عوامل یاد شده را دست مایه خود قرار دادند و سعی کردند قیمت ها را بیش از بیش نوسانی نمایند. مهم ترین مشخصه بازار هفته گذشته افزایش فاصله نرخ خرید و فروش در صرافی ها و حتی در میان دلالان بود.

به طور نمونه فاصله قیمتی دیروز بین صرافی ها و دلالان ۳.۰۰۰ ریال رسیده بود. که این اختلاف قیمت پس از راه اندازی بازارثانویه بی سابقه بود. روزهای گذشته این فاصله قیمتی تنها ۱.۰۰۰ ریال بود. به هرحال بازار نیاز به آرامش دارد و این آرامش در سایه نظارت و مدیریت سیاست گذار حاصل خواهد شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR