نوسان آنی در بازار ارز

دلار که در این چندماهه معاملات بسیار سرد و کم رمقی را پیش روی خود داشته و تقریبا تمام فعالان خود را ناامید کرده بود به ناگاه تمام توجهات را به سمت خود بازگرداند و توانست محدوده ۳۷.۸۰۰ ریال را لمس کند. این قیمت دلار که در معاملات بازار دیروز رقم خورد، بیشترین نوسان دلار در سال ۹۶ بود و به نوعی می توان گفت جدیدترین رکورد قیمتی را در سال ۹۶ به ثبت رساند. اما دیری نپایید و پس از گذشت ساعاتی از بازار مجددا دچار افت قیمتی شد و به قیمت ۳۷.۷۷۰ ریال تنزل کرد. این رشد قیمتی با توجه به شرایط فعلی و روندی که در این مدت از دلار سراغ داشتیم به نظر بعید و دور از انتظار بود. اما به گفته فعالان این بازار و شایعاتی که وجود داشت این خرید دلار و افزایش بهای آن خریدی بود که توسط یکی از موسسات مالی وابسته به نهادهای عمومی انجام شد.

این خرید از سوی فعالان بازار ارز مورد توجه قرار نگرفت و شاهد رفتار هیجانی از سوی معامله گران این ارز پرطرفدار نبودیم. علت این امر به عقیده این دسته از فعالان همراهی نکردن نرخ حواله درهم بود. زیرا که به محض افزایش نرخ درهم قیمت دلار هم به تبع آن افزایش می یافت. اما در بازار دیروز این امر مهم اتفاق نیفتاد و تمام نگاه ها به این سمت معطوف شد که این افزایش قیمت جز تحرکات بازار داخلی عامل دیگری نداشته و این رشد دلار مقطعی بوده است. نیم نگاهی هم به معامله گران بازار آتی سکه طلا در بورس کالا باید انداخت.

علت این امر بدین خاطر است که فعالان این بازار با توجه به خریدهای بالایی که انجام داده اند و عدم افزایش قیمت آتی سکه به ناچار معامله گران را برای ورود به بازار دلار وسوسه کرد و برای اینکه قیمت معاملات آتی را دچار نوسان افزایشی کند، روی به خرید دلار در بازار کردند. البته تا جایی هم عملکرد آنها با موفقیت همراه بود. به طوری که قیمت دلار روند افزایشی را به خود گرفته بود و به عقیده فعالان این حوزه اگر دخالت مجدد و همیشگی بازارساز نبود، ما نظاره گر افزایش بهای دلار بودیم. اما با ورود به موقع بازارساز طبق روال گذشته از هیجانات نابجای آن کاسته و قیمت دلار به همان محدوده قبلی خود بازگشت. بازار سکه هم رشد بسیار ناچیز ده هزار ریالی را تجربه کرد و به قیمت ۱۲.۱۵۰.۰۰۰ریال رسید. به هر ترتیب این افزایش قیمت هم پشتوانه قوی نداشت و به راحتی توسط عامل بازارساز کنترل شد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR