نوسانات دلار و بررسی علل آن

روز گذشته دلار نوسانات و فراز و فرودهای قیمتی زیادی را تجربه کرد. محدوده این نوسانات در کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریال بود. دلار معاملات خود را در قیمت ۱۳۴.۰۰۰ ریال آغاز کرد و هرچه به اواسط روز نزدیک شدیم دلار به قیمت ۱۳۱.۰۰۰ ریال عقب نشینی کرد. برخورد دلار به قیمت یاد شده توام با افزایش تقاضا از سوی معامله گران بود و تا انتهای روز توانست قیمت ۱۳۹.۳۰۰ ریال را به ثبت برساند.

ثبت این قیمت به معنای افزایش ۳۰۰ ریالی و پایانی بر چهار روز کاهش پیاپی بود. با وجود افزایش جزئی که دلار در روز گذشته داشت اما معامله گران بر این عقیده هستند که دلار به علت خروج افراد عادی از بازار با کاهش تقاضا روبرو است و همین عامل قیمت آن را طی روزهای آتی تحت فشار قرار خواهد داد. افت قیمت دلار در روز گذشته بیشتر از هر عاملی متاثر از کاهش نرخ حواله درهم بود. درهم تا پیش از ظهر با قیمت ۳۷.۵۰۰ ریال آغاز به کار کرد. اما این پایان کار نبود و درهم تا کف ۳۶.۰۰۰ ریال پایین آمد. معامله گران دلار هم تحت تاثیر افت نرخ حواله درهم، در موقعیت فروش قرار گرفتند.

و دلارهای خود را به فروش رساندند. در این روزها به دلیل عدم وجود تقاضا در بازار دامنه نوسانات کاهش شدیدی پیدا کرده و این به زیان نوسان گیرانی است که از تغییرات قیمت کسب سود می نمایند. در این حال نوسان گیران با جابجایی قیمت ها در حال آزمودن بازار بودند. بدین معنا که آنها قصد داشتند ببینند بازار تا کجا آنها را همراهی می نماید. امری که خود می تواند رفتار نوسان گیران را تحت تاثیر قرار دهد. در این روز بانک ها دلار را در ۱۰۷.۶۶۰ و یورو را در ۱۲۴.۳۴۰ ریال از مردم خریداری می کردند.

سکه بهار آزادی نیز همسو با نوسانات دلار دچار فراز و فرود شد. سکه در آغاز معاملات آنچنان کاهش پیدا کرد که تا قیمت ۴۰.۳۰۰.۰۰۰ ریال پایین رفت. با این حال در این نقطه بود که خریدها افزایش یافت و مورد حمایت خریداران قرار گرفت و تا کانال ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال بالا آمد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR