نقطه حساس قیمتی برای سکه

دیروز قیمت سکه بهار آزادی وارد محدوده پرخطر شد. قیمت این فلز گرانبها در پایان روز معاملاتی خود با کاهش ۲۰هزار ریالی به قیمت ۱۲.۰۱۰.۰۰۰ ریال رسید. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این محدوده می تواند بسیار سرنوشت ساز برای آینده قیمتی سکه باشد. دیدگاه این گروه بر دو اصل استوار است: نخست اینکه این ایستگاه قیمتی به نوعی مقصد و نشانه برای حرکت بعدی سکه خواهد بود و از سوی دیگر، روند قیمت در بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در توضیح این دو اصل باید عنوان نمود که اگر رفتار معامله گران طلا به سمت افزایشی باشد بدان معنا که آنها اعتقاد به افزایش قیمت داشته باشند، در برابر فشار کاهش قیمت اونس مقاومت نشان خواهند داد و با ورود به بازار ارز و خرید این کالای با ارزش ریسک خود را در سکه بهار آزادی پوشش خواهند داد و از طرفی با خرید دلار و افزایش قیمت آن از ریزش قیمت هم جلوگیری به عمل می آورند. این عمل معامله گران در گذشته هم اتفاق افتاد و بازار شاهد این رفتار فعالان بوده است.

تا حدودی هم توانستند ریسک کاهش قیمت طلا را پوشش دهند. از منظر دوم معامله گران و فعالان بازار تا حد زیادی به افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی بی اعتنا هستند. نتیجه این روند کاهش بهای سکه را در پیش خواهد داشت. در نتیجه آنها تمایلی به ورود به بازار ارز هم نخواهند داشت و قیمت دلار هم طبیعتا در مسیر نزول قرار خواهد گرفت. این رفتار را در معاملات دو روز ابتدایی هفته نظاره گر بودیم به طوری که دلار در پایان معاملات خود با ده ریال کاهش به قیمت ۳۷.۷۰۰ ریال رسید.

دلیل این نوسانات کم در بازار ارز به دلیل نبود اطمینان در جهت قیمتی دلار و اینکه شاخص ارز جهت مشخصی ندارد و این امر سبب سردرگمی معامله گران شده است. البته بنابر تجربه در این محدوده قیمتی معامله گران مقاومت بیشتری از خود در برابر ریزش نشان داده اند. با توجه به تمامی تفاسیر باید دید بار دیگر افزایش خریدها در این مرز قیمتی موجب بازگشت قیمت خواهد شد یا رفتار جدیدی را از معامله گران شاهد خواهیم بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR