نفت خام ایران گران شد

وزارت اقتصاد با ارائه تحلیلی از بازار نفت و پیش بینی وضعیت عرضه و تقاضای نفت خام در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی، از رشد ۷,۸ درصدی اقتصاد ایران تا سال آینده خبر داد.

 

 

 معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در گزارشی پیرامون وضعیت قیمت بازار جهانی نفت اعلام کرد: قیمت نفت خام نایمکس در سپتامبر ۲۰۱۶ با ۴۳ سنت افزایش به ۴۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین نفت برنت دریای شمال در این ماه به ازاء هر بشکه ۴۷ دلار و ۲۴ سنت رسید که ۸ سنت افزایش نشان می دهد. بر پایه این گزارش، در دوره مورد بررسی قیمت هر بشکه نفت خام اوپک ۴۲ دلار و ۸۹ سنت بود که ۲۱ سنت در هر بشکه افزایش قیمت نشان می دهد.

اما نفت خام ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ به ازاء هر بشکه ۴۱ دلار و ۳۹ سنت بوده که ۷۸ سنت رشد قیمت نشان می دهد. برای سال جاری میلادی و سال ۲۰۱۷ پیش بینی میزان متوسط عرضه نفت غیراوپک نشان دهنده تولید و عرضه ۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز برای سال جار میلادی است.

همچنین برای سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی افزایش تولید به میزان ۵۶ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه نفت خام در روز شده است. متوسط تولید نفت خام اوپک برای سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به میزان ۳۳ میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه در روز پیش بینی شد.

پیش بینی تولید مایعات گاز طبیعی اوپک در سال ۲۰۱۶ نیز حاکی از تولید روزانه ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه است و این میزان برای سال آینده میلادی ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه پیش بینی را نشان می دهد.

این گزارش حاکی از آن است که برای سال جاری میلادی روزانه ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه تقاضای نفت خام پیش بینی شده که این میزان برای سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان روزانه ۹۵ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه است.

همچنین رشد اقتصادی برای ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی به میزان ۳,۸ درصد و برای سال آینده میلادی ۴ درصد پیش بینی شده است. رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به میزان ۲.۹ درصد و برای سال ۲۰۱۷ به میزان ۳.۱ درصد است.

در گزارش وزارت اقتصاد پیش بینی وضعیت اقتصادی برخی کشورها مانند روسیه در سال ۲۰۱۶ به میزان منفی ۶ دهم درصد و برای سال آینده میلادی به میزان مثبت ۷ دهم درصد است.

درباره چین رشد ۶.۵ درصدی برای امسال و رشد ۶.۱ درصدی در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی شده است. رشد اقتصادی برزیل در سال ۲۰۱۶ میلادی منفی ۳.۴ درصد و برای سال ۲۰۱۷ به میزان ۴ دهم درصد مثبت می شود.

هندوستان امسال ۷.۵ درصد و در سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۷.۲ درصد رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

 

tgju.org

دسته بندی: 
منبع خبر: 
اقتصاد آنلاین
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR