نزول دلار در پی عدم خرید صرافی ها

در روزی که صرافی ها از خرید دلار امتناع می کردند دلار ۱.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به محدوده ۱۲۳.۰۰۰ ریال رسید. صرافی ها در این روز در موقعیت فروش بودند و ترجیح می دادند به هیچ عنوان خرید ننمایند. این عمل صرافی ها از سوی فعالان بازار با دو تحلیل روبرو شد. گروهی معتقد بودند، صرافی ها به اخباری دسترسی دارند که مردم عادی از آن اطلاعی ندارند و به احتمال زیاد باید منتظر افت بیشتر قیمت ها بود، در نتیجه در شرایط حال حاضر اقدام به خرید نمی کنند.

در مقابل گروه اول، دسته دیگری بر این باورند صرافی ها در این شرایط ارز مورد نیاز خود را از قبل تهیه کرده و دیگر نیاز به خرید ندارند و بازار هم در شرایطی نیست که به یکباره با افزایش قیمت مواجه شود. در نتیجه صرافی ها نیازی به تهیه دلار مازاد ندارند و به همین علت منابع ریالی خود را به راحتی صرف خرید دلار نمی کنند. در مجموع از تحلیل این دو گروه می توان به این نتیجه رسید که بازار در شرایط فعلی توان رشد بیشتر قیمت را ندارد. این در حالی است که افزایشی های بازار همچنان مصرند دلار در ماه آذر با رشد مواجه خواهد شد کما این که در سال های قبل هم این اتفاق افتاد و نرخ دلار در این ماه از سال رود افزایشی به خود گرفت.

از نکات جالب روز گذشته این بود که دلالان هم حاضر به خرید دلار در نزدیکی قیمت بازار نبودند و آنها قیمت های بسیار پایین تر را پیشنهاد می دادند. برخی از آنان قیمت را در نزدیکی ۱۱۸.۰۰۰ ریال عنوان می کردند. البته قیمت های پیشنهادی به افراد عادی بود که زیر ۱.۰۰۰ دلار برای فروش آورده بودند. سکه هم دیروز دچار افت قیمت ناچیزی شد و به زیر کانال ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. اما فروشندگان سکه در این نرخ ها حاضر به فروش سکه های خود نبودند و معاملات این فلز گرانبها به سختی انجام می شد. برخلاف بازار سکه و طلا که تهیه سکه امامی زیر نرخ یاد شده با مشکل روبرو شد، در بازار دلار افراد به راحتی می توانستند ارز مورد نیاز خود را در کانال ۱۲۰.۰۰۰ ریالی تهیه کنند. روز گذشته بیشترین قیمت از سوی صرافی ها برای فروش دلار، ۱۲۵.۰۰۰ ریال بود که در انتهای بازار به مرز ۱۲۲.۰۰۰ ریال پایین آمد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR