منطقه خطر برای قیمت دلار

محدوده ۴۴.۵۰۰ ریالی از نظر تحلیلگران تکنیکالیست منطقه خطر برای این ارز در نظر گرفته شده است. زیرا هر زمان بهای دلار به این محدوده نزدیک شده با واکنش شدید معامله گران همراه و به زیر این قیمت برگشت خورده است. نمونه این عمل را در بازار معاملات روز گذشته دیدیم. هنگامی که بهای دلار در اثر خرید نوسان گیران به این منطقه نزدیک شد با عکس العمل فعالان مواجه و شروع به فروش نمودند. آنها بر این عقیده هستند این محدوده قیمت باعث ایجاد حساسیت در بازارساز می شود و این عامل شروع به عرضه دلار می نماید. همین موضوع باعث شده تا قیمت دلار در هفته های اخیر نتواند از این قیمت عبور نماید و تبدیل به سقف قیمتی شود.

در این شرایط بازار معامله گران به دو گروه تقسیم شده اند. گروه اول معتقدند دلار برای عبور از این کانال احتیاج به ورود تقاضای بیشتری دارد. درست به مثابه ورود تقاضای ژانویه که توانست قیمت دلار را افزایشی نماید و دلار در مدار صعود قرار گرفت. اینان معتقدند موج تقاضا برای خرید باید همانند تقاضای خرید در ابتدای ماه ژانویه باشد نه آن موج ایجاد شده به خاطر اعلام موضع ترامپ که چندان قوی نبود و تنها یک روز دوام آورد. خلاصه و نتیجه گفتار اول را می توان این گونه برداشت نمود که تقاضای بالا و قوی خریداران می تواند این سقف قیمتی دلار راشکسته و مجددا دلار وارد فاز افزایشی قیمت شود. گروه دوم معتقدند برای این که دلار توان افزایش قیمت را داشته باشد، عامل بازارساز باید از عرضه های خود بکاهد و فقط سعی در کنترل هیجانات و نوسانات بی ملاحظه باشد نه این که ارز خود را جهت منترل قیمت خرج نماید. دیدگاه دیگری هم در بازار وجود دارد. این دیدگاه بیشتر بر تجربیات سال های گذشته بازار در این مقطع زمانی استوار است.

و بیانگر آن است با عبور از دی ماه تقاضا برای خرید دلار کاهش می یابد و این کاهش تا آخر سال ادامه دارد. از طرفی در این وقت از سال شرکت های تجاری هم چون نیازمند به ریال هستند طبعا دلارهای خود را به جهت فروش روانه بازار می کنند. این موضوع به نوعی اثرگذار بر روند کاهشی قیمت دلار خواهد شد. ورود این موج از سوی شرکت های تجاری تقاضا را در بازار کاهشی خواهد کرد و دیگر بازار رمقی برای افزایش قیمت نخواهد داشت. آنچه از روند بازار برمی آید دیگر تا آخر سال نباید منتظر رشدها و نوسانات رو به بالا باشیم و انتظار تا پایان سال توقف دلار در این سقف قیمتی است. البته یادآوری این نکته ضروری به نظر می رسد که بازار دارای همین روند باشد و هیچ اتفاق بیرونی موثر بر دلار رخ ندهد، مطمئنا تا آخر سال ۹۶ باید در انتظار عمین رفتار از دلار و معاملات آن باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR